بازار سهام شاهد پایداری نسبی

    کد خبر :282875

بازیگران بازار سهام در این روزها هر چند که با احتیاط به معامله می پردازند، اما به یک پایداری نسبی دلخوش‌اند. این موضوع یکی از دلایلی است که سبب شده قیمت سهم ها به آرامی با رشد همراه شود.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته روند معاملات در بورس تهران با فراز و فرودهای زیادی همراه بود. نوسانات نرخ ارز، بحث های مربوط به دلار ۴۲۰۰ تومانی، نرخ سود سپرده های بانکی و کشمکش ها بر سر برجام، معاملات بازار سهام را به نوبه خود تحت تاثیر قرار دادند.

اما پس از خروج ترامپ از برجام شرایط برای سرمایه‌گذاران بورسی روشن‌تر شد و همین روشن شدن شرایط توانست به شفافیت در بازار کمک کند. از طرفی با توجه به اینکه قیمت‌ها در هفته های گذشته تحت شرایطی غیر اقتصادی افتی قابل توجه داشتند در ادامه با اصلاح مواجه شدند و بورس تهران با شرایط پایدارتری نسبت به روزهای گذشته رسید هر چند که این پایداری نسبی به خودی خود برای کنترل بازار سهام کفایت نمی‌کند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۴ هزار و ۹۴۰ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۱۰ واحد رقم ۱۷ هزار و ۱۲۶ را تجربه کرد.

اما شاخص آزاد شناور با افت ۴.۵۶ واحد تا رقم ۱۰۱ هزار و ۳۸۶ پایین آمد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۷ و ۱۶۲ واحد رشد کردند.

پتروشیمی مبین، معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد خوزستان هر یک به ترتیب ۷۳، ۲۶ و ۲۴ واحد تاثیر مثبت در نوسانات شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل مخابرات ایران، سایپا، ایران خودرو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با ۳۰، ۲۷، ۲۴ و ۱۵ واحد تاثیر سعی کردند که نگذارند شاخص‌ها روند صعودی را ادامه دهد.

مخالف دو روز گذشته امروز روند قیمت سهام شرکت‌های خودرویی رو به کاهش بود و بسیاری بیش از دو درصد افت قیمتی را تجربه کردند. در این گروه ۳۴۱ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما در گروه فلزات اساسی تعدادی از سهم‌ها توانستند بیش از ۴ درصد رشد قیمت داشته باشند و حدود نیمی از سهم‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند. در این گروه نماد آلومینیوم ایران با صف خرید همراه بود. امروز ۷۹ میلیون سهم در گروه فلزات اساسی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از یک درصد بود. در این گروه ۲۳ میلیون سهم به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۳۲ میلیارد تومان دست یافت که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۰ هزار و ۶۹۶ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز ۴.۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۹۷.۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۱۴۲ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات عدد ۲۱۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید