ترابیان: معرفی تیم فوتسال دختران به المپیک در حیطه اختیار ما نبود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱
    کد خبر :282628

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال می‌گوید معرفی تیم فوتسال دختران به المپیک جوانان در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال ایران نبوده است.

عباس ترابیان در گفتگو با مهر، درباره انتقاداتی که از فدراسیون فوتبال به خاطر عدم معرفی تیم دختران به المپیک جوانان آرژانتین گفت: امروز نامه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست ما رسید که در آن، دبیر کل AFC تیمهای دختران ژاپن و تایلند را به عنوان سهمیه های قاره آسیا برای المپیک جوانان به دبیرکل فیفا معرفی کرده است.

وی افزود: در این نامه آمده است که قرار بود AFC دو تیم به عنوان نماینده دختران به فیفا معرفی کند. با تصمیمات گرفته شده، تیمهای ایران و عراق در بخش پسران و تیم های تایلند و ژاپن در بخش دختران به شما معرفی می شوند.

رئیس کمیته فنی و توسعه تاکید کرد: بنده از ابتدا تاکید داشتم که فدراسیون فوتبال ایران در این بخش تصمیم گیر نیست. این تصمیم گیری در سطح بالا و بین دبیرکل AFC و فیفا صورت می گیرد. مسئولان برگزاری المپیک جوانان ۱۰ تیم دختر و ۱۰ تیم پسر را در مسابقات شرکت خواهند داد و تلاششان این است که حداکثر کشورها در این مسابقات دخیل شوند.

ترابیان درباره اینکه کدام کشورها در بخش دختران و پسران صاحب سهمیه المپیک شده اند، گفت: در بخش پسران تیم های آرژانتین، کاستاریکا، کوبا، ایران، عراق، برزیل، جزایر سلیمان، روسیه، ایتالیا و مصر سهمیه گرفته اند. تیم های دختران هم نیوزلند، پرتغال، اسپانیا، برزیل، کلمبیا، نیجریه، آمریکا، مکزیک، ژاپن و تایلند هستند. این تصمیم قطعی است و در بالاترین سطح صورت گرفته است.

وی در خصوص اظهارات شهناز یاری سرمربی تیم جوانان که گفته بود ترابیان به تنهایی در این ارتباط تصمیم گرفته است، تصریح کرد: متاسفم که بعضی از اعضای کادر فنی بانوان بدون هماهنگی و داشتن اطلاعات کافی در مباحث بین المللی به خود اجازه صحبت می دهند. این افراد بدون داشتن اطلاعات کافی از من نام می برند. از فدراسیون فوتبال توقع دارم به خاطر عدم ادامه این لجام گسیختگی با این مربی برخورد لازم را داشته باشد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال یادآور شد: من برای تیم های فوتسال دختران ارزش زیادی قائل بوده ام و همیشه از آنها در کمیته فنی دفاع کرده ام اما اینجا باید تابع قوانین بین المللی و قوانین فیفا باشیم. نمی توانیم تصمیمات سطح بالا از سوی AFC و فیفا را نادیده بگیریم.

ترابیان در پایان گفت: خانم یاری زحمت زیادی برای تیم دختران جوان ایران کشیده است اما مطمئن باشد بازیکنان امروزِ او، بازیکنانِ فردای تیم ملی هستند. در واقع زحمات یاری بی ارزش نشده است ولی او باید در حد خودش صحبت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید