جدیدترین اخبار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳ اجتماعی کد خبر :282608

سهم تکان‌دهنده موتورسواران از مرگ و میر حوادث رانندگی در تهران

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به سهم قابل توجه موتور سیکلت سواران از درصد کل جانباختگان حوادث رانندگی هشدار داد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سهم موتور سیکلت سواران از کل جانباختگان حوادث رانندگی در تهران اظهارکرد: برابر آمارهای سازمان پزشکی قانونی ۳۳ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در پایتخت را در سال گذشته موتور سیکلت سواران شامل شدند که این موضوع از آمار بالای موتور سیکلت سواران از کل تصادفات مرگبار حکایت دارد.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در تهران عابران پیاده بوده‌اند گفت: مهمترین علت مرگ موتور سیکلت سواران ضربه به سر به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده که درهمین راستا ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به برخورد و اعمال قانون موتورسوران متخلف اقدام می‌کنند.

مومنی عمده تخلفات موتور سواران را نداشتن کلاه ایمنی، عبور از محل ممنوعه، انجام حرکات نمایشی و حمل بیش از حد بار و مسافر با موتور سیکلت اعلام کرد و گفت: در صورتی که ماموران پلیس این تخلفات را مشاهد کنند نسبت به توقیف اعمال خواهند کرد.

مومنی در ادامه به موتور سیکلت سواران هشدار داد و گفت: تمامی موتور سیکلت سواران باید توجه داشته باشند که استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین موتور سیلکت الزامی است؛ همچنین سوار کردن بیش از یک نفر سرنشین به روی موتور تخلف بوده و در صورت رویت پلیس حتما با آن برخورد می‌شود.

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی به موتور سوران توصیه کرد که چراغ جلوی موتور سیکلت را علاوه بر هنگام تاریکی هوا در ساعات روز برای بهتر دیده شدن روشن نگه دارند و از حرکات مارپیچ و تغییر مسیر ناگهانی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه حرکت در بین خودروها جزو مواردی است که می‌تواند منجر به تصادف شود گفت: موتور سیکلت سواران باید از جابه جایی بار های حجیم با موتور خودداری کنند چرا که این موضوع علاوه بر اینکه تخلف محسوب می‌شود احتمال وقوع تصادف را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از موتور سواران خواست که حتما از سالم بودن ترمز مطمئن بوده و آن را به صورت روزانه چک کنند.

وی با بیان اینکه دیده شده برخی از موتور سواران توجهی به چراغ قرمز نمی‌کنندگفت:‌ یکی از اصلیترین دلایل تصادفات موتور سوران بی‌توجهی به چراغ قرمز در تقاطع‌ها است به همین دلیل این افراد حتما باید در تقاطع‌ها بایستن و ماموران پلیس در صورت مشاهد چنین تخلفی حتی می‌توانند موتور سیلکت را توقیف کنند.

مومنی با بیان اینکه رانندگی با موتور سیکلت بدون داشتن گواهی‌نامه موتور سیکلت جرم محسوب می‌شود گفت: همچنین راکبان موتور سیکلت باید توجه داشته باشند که باید فرمان موتور سیکلت را با هر دو دست نگه داشته و رانندگی در حال صحبت با تلفن همراه و موارد نظیر آن احتمال وقوع تصادف را تا چندین برابر افزایش می دهد.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • طرح اتاق بازرگانی و اصناف برای تنظیم بازار به سران قوا ارائه شد
  • شمخانی: معطل اروپا نمی‌مانیم
  • واکنش نتانیاهو به اظهارات فرمانده نیروی هوایی ایران
  • بازیگر مشهور عمل جراحی بازویش را لغو کرد تا به چین برود
  • رشد قیمت مسکن نسبت به دی پارسال به ۹۰ درصد رسید
  • تصدی‌گری دولت در صنعت خودرو خاتمه می‌یابد
  • بحث طولانی مجلس درباره تعرفه «واردات خودرو»
  • توصیه‌ای به کمیته امداد برای اصلاح مقرراتش: زنان مهاجر آسیب‌دیده را فورا پوشش دهید
  • مذاکره با اروپا به نتیجه نمی‌رسد
  • پخش سرودهای نوستالژیک انقلابی از رادیو فرهنگ
  • ایران و پازل جدید منطقه
  • دلار یک محدوده بالاتر رفت
  • اعتیاد ماهی‌های رودخانه تایمز به کوکائین
  • بندرعباس به جمع کلانشهرهای کشور پیوست
  • نقشه ترامپ برای جهان
  • خداحافظی کریستین بیل از نقش‌های عجیب
  • «کمیسیون بانوان»؛ طرحی که پس از تصویب، منحل شد
  • آلمان: «ماهان» به سوریه، تجهیزات و نیروی نظامی منتقل می‌کند
  • هشدار پلیس درباره دوستی‌های اینترنتی
  • تجمع آلاینده‌ها در هوای تهران طی امروز
  • راهکارهای عملیاتی پدر علم بازاریابی نوین ایران
  • رای دیوان عدالت بر پرداخت معوقات دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان
  • اکبر عبدی در بیمارستان بستری شد
  • آغاز مردن خزر
  • گرد و غبار و کاهش دید در اکثر محورهای خوزستان
  • دستور اکید کولیوند برای برخورد قضایی با هتاک تکنسین اورژانس
  • چراسودسهامداری دولت۸سال ثابت مانده است؟
  • سهام آسیایی و آمریکایی با نگرانی از رشد اقتصادی جهان افت کرد
  • قطعات تقلبی خودرو به مرز هشدار رسید
  • دریافت عوارض در پنج تونل شهری منتفی شد
  • Ad