سازمان ملل خواستار مبارزه با فساد در افغانستان شد

    کد خبر :282535

نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان خواستار مبارزه با فساد اداری در این کشور شد.

به گزارش بازتاب به نقل از افق، «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان خواستار مبارزه با فساد در این کشور شد و اعلام کرد که تمام نهادهای افغانستان در این زمینه سهیم شوند.

وی هنگام ارائه گزارش تازه سازمان ملل گفت که این سازمان از تلاش‌های دولت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری حمایت خواهد کرد.

یاماموتو افزود که سازمان ملل متحد از اصلاحات تازه کمیسیون خدمات کشوری و افزایش فعالیت‌های مراکز قضایی برای مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری و صدور حکم در قضایای پیچیده فساد، استقبال می‌کند.

به گفته وی تمام نهادهای افغانستان باید در امر مبارزه با فساد و شفافیت در این کشور با اهداف بلندمدت سهیم شوند.

از سویی هم در گزارش سازمان ملل آمده است که باوجود بسیاری از اصلاحات حقوقی، فساد هنوز به‌عنوان مانع اساسی فراروی صلح و رفاه پایدار در افغانستان باقی مانده‌است.

بر اساس این گزارش٬ هرچند دولت افغانستان در مبارزه با فساد پیشرفت داشته است اما هنوز هم لازم است که اقداماتی برای تهیه استراتژی تازه اصلاحات در این کشور صورت گیرد.

این در حالی است که فساد اداری از مشکلات جدی در افغانستان به شمار می‌رود و نهادهای بین‌المللی همواره از فساد موجود در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

هرچند سران دولت وحدت ملی افغانستان مبارزه با فساد اداری را از اولویت های کاری خود عنوان می‌کنند اما هنوز هم فساد اداری در نهادهای دولتی این کشور به صورت گسترده وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید