چین نخستین بانک بدون کارمند جهان را افتتاح کرد

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰
    کد خبر :282210

«اژدهای کوچک» به‌عنوان جدیدترین عضو از ارتش کارگران رباتیک چینی، قابلیت‌هایی نظیر چت با مشتریان و بررسی حساب‌های بانکی را دارد.

«بانک سازندگی چین» (CCB) که یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی این کشور محسوب می‌شود، اخیرا شعبه‌ای جدید را در «شانگهای» افتتاح کرده که توسط ربات‌هایی مجهز به فناوری‌های شناسایی چهره، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی اداره می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این شعبه ۱۶۵ متر مربعی که در منطقه «هانگپو» واقع شده چندین ماشین پرداخت هوشمند به نام «اژدهای کوچک» در حال رفت و آمد هستند. این ربات‌ها سرویس‌های مختلفی از جمله افتتاح حساب، انتقال پول، تبدیل ارز، سرمایه گذاری روی طلا و ابزارهای مدیریت دارایی را ارائه می‌کنند.

به گفته مسئولان این بانک اژدهای کوچک توانایی انجام ۹۰ درصد از خدمات پولی و غیرپولی بانکی را دارد. برای مشتریان ویژه هم اتاق مخصوصی برای ارتباط ویدیویی با بخش مدیریت مشتریان در نظر گرفته شده است.

مشتریان به محض ورود به این شعبه با ربات‌های خوش رویی مواجه می‌شوند که سوالات مشتری را به لطف فناوری شناسایی صدا تشخیص می‌دهند.

کاربران در اولین استفاده از این ربات‌ها باید کارت شناسایی خود را اسکن کنند اما در دفعات بعدی برای انجام عملیات بانکی تنها اسکن چهره کفایت می‌کند.

در صورتی که ربات قادر به انجام دستورات مورد نظر نباشد مشتریان امکان استفاده از ربات قدرتمندتری در لابی بانک را دارند.

این بانک پکنی برای جذب مشتریان علاقمند به فناوری و کاهش هزینه‌های عملیاتی تا کنون ۱۶۰۰ ماشین هوشمند را در ۳۶۰ شعبه به کار گرفته است.

با این حال خدمات متنوع این بانک روی پلتفرم‌های موبایلی آنقدر قدرتمند است که برخی مشتریان مدعی شده‌اند اپ موبایل برای آنها کفایت می‌کند و زحمت رفتن به شعبه مذکور برای ملاقات با این ربات را به خود نخواهند دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید