سهام آسیایی با نگاه سرمایه‌گذاران به ریسک‌های بیشتر، افت کرد

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۰۶
    کد خبر :282163

درحالی که سرمایه‌گذاران درباره ریسک‌های کلیدی اقتصادی و سیاسی، نگران هستند،امروز(سه شنبه) سهام آسیایی عقب‌نشینی کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، درحالی که سرمایه‌گذاران در مورد ریسک‌های کلیدی اقتصادی و سیاسی، نگران هستند، سهام آسیایی عقب‌نشینی کردند. به این ترتیب تاثیر مثبت رشد سهام وال‌استریت در معاملات دیشب بر بازارهای آسیایی کمرنگ شد و روند سوددهی متوالی آن هم متوقف گردید.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، که در جلسه دیروز به بالاترین میزان خود از اواخر مارچ تاکنون رسیده بود، ۰.۶۵ درصد افت کرد. قبل از امروز این شاخص در ۳ جلسه قبلی خود به طور متوالی رشد کرده بود.

«یوشینوری شیگمی»، استراتژیست بازارهای جهانی در شرکت مدیریت سرمایه جی‌پی‌مورگان در توکیو، گفت: به نظر می‌رسد پس از رشد اخیر سهام، بازارها نفسی می‌کشند و منتظر می‌مانند تا اخباری از تحولات جدید، مثل تنش‌های تجاری چین و آمریکا و اجلاس آینده واشنگتن با کره‌شمالی، به دست بیاورند.

سهام استرالیایی پس از این که در زمان کوتاهی در بالاترین سطح ۴ ماهه خود معامله شدند، در نهایت ۰.۳۵ درصد پایین‌تر بسته شدند. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

نیکی ژاپن نتوانست در بالاترین سطح ۳ ماهه خود باقی بماند و اندکی افت کرد. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۵ درصد افت کرد. این شاخص از بالاترین سطح ۲ ماهه خود عقب‌نشینی کرد و روند ۵ روز متوای سوددهی آن متوقف شد.

شاخص شانگهای چین توانست ۰.۰۵ درصد رشد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید