آخرین وضعیت دانش‌آموزان شین آبادی

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱
    کد خبر :282116

فرماندار پیرانشهر گفت: اعزام دانش آموزان شین آبادی برای درمان به خارج بسته به نتیجه کمیسیون پزشکی است.

سید علی ترابی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: اعزام دانش آموزان شین ابادی به آلمان برای مداوا در دست بررسی است.

وی تصریح کرد:استاندار در 28 اسفند با دانش آموزان شین آبادی و خانوادهایشان ملاقات داشته و دانش آموزان توسط دکتری ایرانی الاصل و مقیم المان معاینه شدند و پس از دیداری که با وزیر بهداشت داشتند مقرر شد بعد از امتحانات خرداد دانش اموزان معاینه مجدد شوند و پس از تشخیص نهایی بیمارستان و کمیسیون پزشکی، دانش آموزانی که امکان معالجه در داخل کشور برایشان مهیا نیست برای مداوا به خارج از کشور اعزام شوند.

ترابی با بیان اینکه حال عمومی 14 دانش آموزان شین آبادی خوب است، تصریح کرد: شدت جراحات 12 نفر از دانش آموزان بیشتر است که موضوع درمان انها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه استاندار تلاش زیادی برای بهبود شرایط این دانش آموزان انجام داده است، گفت: دانش آموزان همگی در حال تحصیلند؛ 14 نفر که شرایط بهتری دارند در مدارس عادی و 12 نفر دیگر در مدرسه مخصوصی در حال تحصیلند و از امکانات آموزشی بهره مندند. همچنین بیمه و هزینه ایاب و ذهاب آنها در هر بار سفر به تهران رایگان بوده و دولت دیه همه دانش آموزان را پرداخت کرده است.

به گزارش ایسنا، ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد و از ۳۷ نفر دانش آموزان آن 28 نفر دچار سوختگی شدند که از این تعداد 2 نفر از دانش آموزان بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست دادند.

حادثه زمانی روی داده که بخاری نفتی این کلاس دچار آتش‌سوزی شد و تلاش سرایدار مدرسه برای خاموش کردن آن با استفاده از کپسول آتش‌نشانی مؤثر واقع نشد. سرایدار مدرسه وقتی نتوانست آتش را خاموش کند، اقدام به انتقال بخاری به بیرون از کلاس کرد که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید