افسردگی بعد از ازدواج چیست؟

    کد خبر :282016

افسردگی بعد از ازدواج شایع تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید و اگر مراقب نباشید، می تواند ازدواج شما را نابود کند. یک متخصص این موضوع را به ندرت مورد بحث قرار می دهد و راهنمایی هایی برای جلوگیری از قربانی شدن در این پدیده رو به رشد را فراهم می کند.

افسردگی در همه سبک و سیاق ها، هر ساله میلیون ها میلیون نفر را تحت فشار قرار می دهد. آیا شما سابقه خانوادگی از آن را دارید یا خودتان در موقعیت های سخت قرار گرفته اید؟ افسردگی چیزی نیست که نادیده گرفته شود.

افسردگی بعد از ازدواج هنگامی رخ می دهد که یکی از زوجین احساس ناخوشایند و تنهایی را در پی داشته باشد، که منجر به افسردگی می شود. ما از دکتر اسکات هلتزمن (Scott Haltzman)، متخصص ازدواج، درخواست کردیم تا در مورد افسردگی زناشویی صحبت کنیم و نکاتی را در مورد جلوگیری از آن در ازدواجتان ارائه دهیم.

دکتر اسکات هلتزمن: تحقیقات به ما می گوید که افراد متاهل به طور میانگین شاد تر از افراد مجرد هستند و این که ازدواج در واقع خطر ابتلا به بیماری های روانی را کاهش می دهد. با این حال، گاهی اوقات استرس زناشویی می تواند در احساس افسردگی مشارکت داشته باشد. افسردگی زناشویی به طور کلی به احساس غم و اندوه، خلق و خوی بد و عدم انرژی مربوط به ازدواج، مرتبط می شود.

یک زن که افسردگی او درمان شده بود، با خلق و خوی بد و ظلم و بدبینی توسط همسرش رو به رو بود. هنگامی که طلاق گرفت، بسیاری از نشانه های افسردگی او بعد از ۱۵ سال حل شدند.

گفتنی است، افراد بسیاری وجود دارند که از افسردگی رنج می برند و در این باره شریک زندگی شان را مقصر می دانند، اما هنگامی که به تحقیقات به دست آمده از افرادی که جدایی و طلاق را انتخاب کرده اند نگاهی می اندازید، در می یابید که به طور متوسط افسردگی شان بهبود نیافته و خوشحال تر نشده اند، مگر این که قربانی خشونت خانگی بوده اند و یا در مدت ۵ سال زمانی که این تحقیق انجام شده دوباره ازدواج کرده اند.

راز نگه داشتن شعله های ازدواج چیست؟
هنگامی که زوج ها در روال ازدواج پیش می روند، تمایل دارند که ازدواج را پیش بینی کنند، این که آرامش دارد، اما خسته کننده است و این خستگی می تواند باعث نابودی زندگی زناشویی شود. برای مقابله با افسردگی بعد از ازدواج با انجام دادن کار ها و فعالیت های مستمر، ازدواجتان را پر انرژی نگه دارید. این می تواند تا قبل از تاریخ پوشیدن لباس عروسی، تغییر هویت و ملاقات هم در رستوران یا اردو رفتن به اتفاق همدیگر محدود می شود.

انتظارات واقعی ازدواج چیست؟
مردم انتظار دارند همیشه ازدواجشان مثل روز سال نو باشد. بسیاری از روز ها همینطور هستند، درست همانند روز هایی دیگر، همراه با بسیاری از کارهایی که روز قبل آن انجام می دهند. یکی از رازهای آن این است که همیشه عاشق باشید، در غیر این صورت ازدواج فرجامی نخواهید داشت. در واقعیت بسیاری از ازدواج ها روز های تلخ و شیرین بسیاری دارند و این موضوع کاملا عادی است.

در واقع بسیاری از ازدواج ها زمان شان کم و طبیعی است. بین ازدواج هایی که رشد می کنند و آن هایی که نابود می شوند، تفاوت زیادی نیست. اغلب افرادی که رشد می کنند، کسانی هستند که هنگام خشونت تحمل می کنند و اکنون به عقب می نگرند و به سختی می توانند به باد داشته باشند که زمان دشواری داشتند.

اگر احساس می کنید افسردگی بعد از ازدواج دارید، باید چکار کنید؟
سعی نکنید خودتان را برای افسردگی تشخیص دهید. از متخصص سلامت روان کمک بگیرید تا شما را در این که آیا افسردگی بعد از ازدواج و مشکل پزشکی دارید یا خیر، یاری کند. بسیاری از متخصصان در شعله ور نگه داشتن شعله های ازدواج با دیگران هماهنگ اند.

قبول کنید که خوشبختی در دستان خودتان است. ما اغلب به دیگران و یا اتفاقات بیرونی برای خوشحالی مان می نگریم. دکتر Ingeborg Hrabowy، روان شناس بالینی، می گویند: خوشبختی یک اتفاق درونی است.

شعله ور نگه داشتن شعله های زندگی به دو چیز وابسته است:
از قضاوت های نقادانه دوری کنید و سعی کنید حداقل از زمانی که با یکدیگر هستید لذت ببرید. این بسیار مهم است که از انتقاد از شریک زندگی تان جلوگیری کنید. هر روز دو یا سه پیام مثبت به شریک زندگی تان ارسال کنید. هنگامی که انتقادی دارید، آن را با بیانی ارسال کنید که به شریک زندگی تان نشان دهد که او هنوز هم برای تان با ارزش است.

ثانیا، فعالیت های سرگرم کننده را که هر دو از آن ها در کنار هم لذت می برید، برنامه ریزی کنید. دکتر جیل وبر، روان شناس بالینی توصیه می کند: “ناراحتی ها و کش مکش ها را دور بیندازید و بر روی لذت بردن از یار و کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید