کاهش تعرفه فروش اینترنت زیرساخت به اپراتورها تداوم می یابد

    کد خبر :281844

وزیر ارتباطات گفت: موضوع کاهش تعرفه فروش پنهای باند اینترنت از سوی زیرساخت به اپراتورهای ارتباطی تداوم می یابد.

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت بر لزوم کاهش هزینه ها در حوزه پهنای باند تاکید کرد و گفت: باید هزینه پهنای باند اتصالات بین استانی کاهش پیدا کند تا شاهد افزایش ترافیک ارتباطات در داخل کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تعرفه فروش اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورهای ارتباطی باید تداوم یابد گفت: طی دو سال اخیر قیمت پهنای باند ۴ بار کاهش یافت و این کاهش قیمت رشد درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت را به همراه داشت.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نباید نگران حفظ درآمد زیرساخت باشیم، اضافه کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت یک شرکت حاکمیتی است و دولت تضمین درآمد آن را بر عهده دارد به همین دلیل باید به جای نگرانی از حفظ درآمد زیرساخت به فکر توسعه و افزایش ترافیک ارتباطی در کشور باشیم که این مساله خود افزایش درآمد به همراه خواهد داشت.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید نقش حاکمیتی زیرساخت از موضوعات اجرایی جدا شده و پروژه ها آزادسازی شوند، گفت: هم اکنون آزادسازی پروژه ترافیک ویس (مکالمه) را در دستور کار داریم و امیدواریم به زودی اجرایی شود. از سوی دیگر ظرفیت های شبکه فیبر نوری باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا شاهد افزایش خدمات در این حوزه باشیم.

به گزارش مهر، وی با اشاره به برنامه ششم توسعه برای چابک سازی دولت در حوزه زیرساخت های ارتباطی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه های مدنظر امیدواریم متناسب با رشد زیرساخت های ارتباطی شاهد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید