فیس بوک ۲۰۰ برنامه مشکوک به سرقت اطلاعات کاربران را تعلیق کرد

    کد خبر :281837

فیس بوک که در حال تحقیقات در مورد عملکرد برنامه های ثالثی است که از طریق این شبکه اجتماعی به داده های خصوصی افراد دسترسی می یابند، ۲۰۰ مورد از این برنامه ها را تعلیق کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، بررسی این موضوع پس از آن صورت می گیرد که شرکت کمبریج آنالیتیکا با طراحی یک تست روانشناسی و منوط کردن اجرای آن به اتصال کاربران به حساب خود در فیس بوک توانست داده های خصوصی حدود ۹۰ میلیون کاربر را به طور مخفیانه و بدون کسب اجازه از آنها به دست آورد.

هنوز مشخص نیست که آیا برنامه های تعلیق شده مرتکب تخلف علنی شده اند و از دسترسی خود به اطلاعات شخصی افراد در این شبکه اجتماعی سوءاستفاده کرده اند یا خیر. اما فیس بوک می گوید با توجه به نگرانی هایی که دارد، تا زمان تکمیل تحقیقات به تعلیق این برنامه ها ادامه می دهد.

فیس بوک برای تکمیل تحقیقات خود مصاحبه هایی را با برنامه نویسان برنامه های مذکور انجام داده و خواستار دریافت اطلاعات در مورد داده های مذکور می شود.

مدیران این شرکت می گویند طی روزهای آینده هم تحقیقات خود در این زمینه را ادامه خواهند داد و ضمن بلوکه کردن برنامه های متخلف در این زمینه به کاربران هم اطلاع رسانی خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید