محمد تقی رهبر: اکنون زمان بزرگ کردن عقده های سیاسی نیست

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳
    کد خبر :281772

محمد تقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر ضرورت همصدایی جریان های سیاسی در شرایط فعلی، گفت: موضع گیری ها درباره برجام به نحوی نباشد که ارکان نظام تضعیف شود.
به گزارش نامه نیوز: خروج ترامپ از برجام تازه ترین چالش دولت دوازدهم است. چالشی که در صورت عدم مدیریت صحیح پیامدهای بسیاری خواهد داشت و به گفته تحلیل گران این پیامدها به عرصه سیاست داخلی و دولت روحانی محدود نمی ماند. از همین رو است که شاهدیم اغلب سیاست ورزان اعم از اصلاح طلب و اصولگرا در روزهای اخیر به ضرورت همصدایی و وحدت میان نیروهای سیاسی اشاره کرده و تاکید می کنند که گذر از این پیچ حساس با درک صحیح از موقعیت و همنوا شدن با تصمیم مجموعه حاکمیت است.

کارشناسان امر با اشاره به این که اکنون وقت تسویه حساب های سیاسی نیست، انسجام ملی را تنها راه حل برون رفت از این شرایط می دانند. محمد تقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز یکی از همین سیاسیون است. او در گفت و گو با «نامه نیوز» گفت: ملت ما از اقدام رئیس جمهور امریکا و خروج از برجام ناراحت نیست و حتی آن را جشن می گیرد زیرا ما باید از دشمن ناامید شویم. خروج امریکا از برجام هیچ مشکلی برای ما ایجاد نمی کند زیرا امریکا همه دنیا نیست و ما با همه کشورهای دیگری که مشی عاقلانه و یا مشی همسو با ما دارند تعامل داریم. اعتماد به آمریکا اساسا به نفع ما نیست و تجربیات گذشته نیز همین را تایید می کند. به عنوان مثال وقتی کارتر تصمیم گرفت که با ایران قطع رابطه کند حضرت امام فرمودند اگر کارتر یک کار درست کرده باشد ، همین است. این رفتار امریکا نیز نشانه شکست های این کشور در یمن و جاهای دیگر است و حتی متحدانش مثل انگلیس نیز این رفتار را تقبیح کردند.

وی در تشریح بهترین رویکرد داخلی در شرایط موجود گفت: بهترین رویکرد داخلی این است که مقابل توطئه های امریکا قوی، منسجم و باهم باشیم. لازم است که سیاست واحدی که همسان و همسو با عزت جمهوری اسلامی است، اتخاذ کنیم.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: لازم است جریان های سیاسی در این شرایط همه با هم باشند و موضع گیری ها به نحوی نباشد که ارکان نظام تضعیف شود. ارکان نظام شامل قوای مقننه، مجریه ، قضاییه و دیگر نهادها است و نباید هر کس علیه دیگری صحبت کند.

وی تاکید کرد: امروز اگر بخواهیم همدیگر را تضعیف کنیم دشمن بهره برداری می کند لذا هرکس در هر جریانی که است باید به نحوی موضع گیری کند که دشمنان شاد نشوند. به این نکته توجه کنیم که اگر عقده ای از کسی داریم اکنون زمان بزرگ کردن آن نیست زیرا حرف های ما در رسانه ها منتشر شده و رسانه های غربی از آن سوءاستفاده می کنند.

رهبری همچنین گفت: لازم است که در این شرایط بدون هیچ دغدغه ای در مقابل اقدام امریکا به تقویت صنایع داخلی از جمله ارتقای دانش هسته ای در چارچوب قوانین بین المللی بپردازیم. این مردم با شجاعت و اقتدار خود همه فراز و فرودها را تحمل کرده اند و این بار نیز با وحدت و انسجام ملی چنین می کنند. به اعتقاد من هیچ مشکلی ایجاد نمی شود اگر در میدان عمل با هم بوده و برای پیشرفت به توان دخلی، انسجام ملی و ارتقای تولید ملی تکیه کنیم.

وی در پاسخ به اینکه تقویت اعتماد ملی در عبور از این شرایط چه نقشی دارد، با تاکید بر اینکه «مسئولین باید سیاست واحد و متناسب با شان جمهوری اسلامی اتخاد کنند» گفت: « ما یک ملتی بی نظیر داریم. ملتی که خوب است و خوب می فهمد. آنچه مهم است این است که در هیچ شرایطی از خدمت به مردم قصور نکنیم».

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نارضایتی های موجود در جامعه گفت: «باید با مردم باشیم. تحمل مردم را داشته و حرف آن ها را بشنویم. مردم مطالبات و خواسته هایی دارند که باید به صورت منطقی و در چارچوب قوانین بیان شود. لازم است که مسئولان نیز گوش شنوا داشته و به مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال و … مردم توجه کنند. مردم ایران صبر و تحمل بسیاری دارند و این صبر نباید باعث شود که فکر کنیم نمی فهمند یا مطالبه ای ندارد».

رهبر همچنین در واکنش به موضوعاتی مثل پیشنهاد قرارگاه عمار مبنی بر پیگیری طرح عدم کفایت رئیس جمهور گفت:« به نظر من وقت این مباحث الان نیست. ضمن اینکه عدم کفایت رئیس جمهور نیز چارچوب و مصادیق خاص خود را دارد و موضوع اخیر در آن نمی گنجد».

وی تاکید کرد: « نمی گویم همه کارها و اظهارات را قبول داریم اما عدم کفایت رئیس جمهور چارچوب خاص خود را دارد و زمان پیگیری آن نیز الان نیست».

رهبر در واکنش به تحلیل هایی مبنی بر احتمال ایجاد درگیری نظامی نیز گفت: «دشمن کوچکتر از آن است که حرکت نظامی کند. من حتی در یک تحلیل غربی خواندم که ایران می توان ظرف نیم ساعت تنگه هرمز را ببندد. دشمن توان ایران را می شناسد و به حمد الله کشور ما به قدری قدرتمند هستیم که نمی توانند دست به چنین اقداماتی بزند. من به نوبه خودم به عنوان فردی که مسائل را پیگیری می کند، دشمن را کوچکتر از آن می دانم که دست به ماشه ببرد چون در این صورت پاسخ سختی می بیند. آن ها نیز تجربه دفاع مقدس را داشته و در جاهای دیگر نیز ناکام بوده اند لازم به سوی حمله نظامی حرکت نخواهند کرد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید