سفارت امریکا را روی سر ترامپ و نتانیاهو خراب می‌کنیم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۸:۲۴
    کد خبر :281698

ولیعهد سعودی در نشست محرمانه با نمایندگان سازمان‌های یهودی آمریکا بود که در آن رهبران فلسطینی و محمود عباس را به شدت مورد انتقاد قرار داد با این مضمون که از چهل سال پیش تا کنون آنان فرصت را هدر داده اند و با تمام پیشنهاد‌ها مخالفت کرده اند اکنون وقت آن رسیده است که یا به میز مذاکره بازگردند و یا ساکت شوند.

به گزارش دانشجو؛ تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی قول جدیدی به اسرائیل است که هفتادمین سال تاسیس خود را جشن می‌گیرد؛ تصمیمی که به مثابه نکبت جدیدی برای فلسطینی‌ها در موج عادی سازی بی سابقه کشور‌های عربی با رژیم اسرائیل است.
“ترامپ قول داد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت و به آن وفا کرد، او گفت: سفارت کشورش را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد و به آن وفا کرد”. این مطالب بخشی از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل است که روز گذشته در آستانه افتتاح سفارت امریکا در قدس اشغالی بر زبان آورد.
در سطح عربی نیز مواضعی در اعلام مخالفت با تصمیم آمریکا اعلام شد که شاید بارزترین آن اظهارات ولیعهد سعودی در نشست محرمانه با نمایندگان سازمان‌های یهودی آمریکا بود که در آن رهبران فلسطینی و محمود عباس را به شدت مورد انتقاد قرار داد با این مضمون که از چهل سال پیش تا کنون آنان فرصت را هدر داده اند و با تمام پیشنهاد‌ها مخالفت کرده اند اکنون وقت آن رسیده است که یا به میز مذاکره بازگردند و یا ساکت شوند.
حرکت تند امارات و بحرین در جاده عادی‌سازی
از سوی دیگر سطح عادی سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل توجه را جلب می‌کند به این معنی که بر خلاف مواضع و مبتنی بر مخالفت با تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی، این دو هیئت‌هایی را برای عادی سازی روابط با اسرائیل راهی فلسطین اشغالی کردند تا در جشن هفتادمین سالگرد تاسیس اسرائیل شرکت داشته باشند.
دو روز پیش نیز رسانه‌های آمریکایی از دیدار سفیران امارات و بحرین در واشنگتن با نتانیاهو خبر دادند.به دنبال مراسم افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس اشغالی و کشته و زخمی شدن جمع زیادی از اهالی غزه، پنتاگون از بیم اقدام‌های تلافی جویانه تدابیر امنیتی را در سفارتخانه‌های آمریکا در کشور‌های اردن، لبنان، ترکیه و مصر افزایش داد.
در پی این حرکت سخیف امریکا، کاربران فضای مجازی در ایران به سرعت واکنش تندی نشان دادند. مردم ایران با هشتگ عربی #آلقدس_عاصمه_فلسطین و #بسازید_خراب_میکنیم به این مساله واکنش سختی نشان دادند. حمید تهرانی با انتشار تصویری از تسخیر سفارت امریکا در ایران نوشت:
سفارت را روی سر ترامپ و نتانیاهو خراب می‌کنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید