انجام ۱۰۰ هزار عمل جراحی توسط جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس

    کد خبر :28157

سیدحسن هاشمی با بیان اینکه جامعه پزشکی هم بخشی از مردم هستند، افزود: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس شهید و مجروح دادند و افتخار این جامعه این است که در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در حال حاضر در کنار مردم هستند.

به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی در حاشیه سی و دومین محفل انس تیم اضطراری دوران دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی ضمن اشاره به حضور جامعه پزشکی در کنار سایر رزمندگان در دوران‌دفاع مقدس گفت: در آن دوران حدود ۱۰۰ هزار عمل جراحی توسط جامعه پزشکی انجام شد و یک میلیون نفر از مجروحین و مصدومین بودند که جامعه پزشکی و پرستاران از آنها مراقبت می‌کردند.

وزیر بهداشت با بیان این که جامعه پزشکی هم بخشی از مردم هستند، افزود: جامعه پزشکی هم در دوران دفاع مقدس شهید و مجروح دادند و افتخار این جامعه این است که در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در حال حاضر در کنار مردم هستند.

وی افزود: خوشحالیم که گوهران نایابی در جامعه پزشکی همانند سایر صنوف وجود دارد.

وزیر بهداشت در ادامه درباره الهام گرفتن پزشکان از آیات الهی گفت: در گروه پزشکی توجه به مبانی دینی و فروعات دین نسبت به سایر گروه ها به دلیل ذات رشته پزشکی و نزدیکی با نشان‌های الهی از لحاظ بیولوژیکی در اعضا بیشتر است.

وی افزود: گروه‌های پزشکی آیات الهی را به دلیل مشاهده از نزدیک بیشتر احساس می‌کنند.

هاشمی با اشاره به علاقه‌مندی گروه‌های پزشکی به قرآن، افزود: در گروهای علوم پزشکی تعداد قاریان قرآن کم نیست و طبق مطالعات دفتر مقام معظم رهبری، دانشجویان ما در این حوزه در رتبه بالاتری نسبت به سایر رشته ها قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید