در بازار سکه آتی چه می گذرد؟

    کد خبر :281511

به قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد قرارداد آتی می‌‌‌گویند. قیمت پایه سکه آتی هر روز براساس قیمت جهانی از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر اعلام و نهایی می‌شود که به این مبلغ ۵ هزارتومان نیز برای ضرب سکه اضافه می‌شود.

به گزارش بازتاب، به قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد قرارداد آتی می‌‌‌گویند. قیمت پایه سکه آتی هر روز براساس قیمت جهانی از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر اعلام و نهایی می‌شود که به این مبلغ ۵ هزار تومان نیز برای ضرب سکه اضافه می‌شود.

قابل توجه است که روند صعودی بازار ارز و سکه طلا باعث شده تا برخی معامله‌گران بازار سرمایه به قراردادهای آتی سکه طلا روی آورده و با خرید سکه طلا در بازار نقدی و فروش آن در بازار آتی بورس کالا، حاشیه سودی مطمئن را برای خود ایجاد کنند تا جایی که سکه تحویل شهریورماه ۱۳۹۷ از یک میلیون و ۵۵۰ هزارتومان (در ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۶) به دو میلیون و ۲۳ هزار تومان رسیده است و این در حالی است که قیمت سکه در بازار آزاد به قیمت یک میلیون و ۹۲۱ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

روند سکه آتی تحویل شهریور97

فرخ پوربیژن

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید