پارلمان کشورهای اسلامی کالاهای آمریکایی و صهیونیستی را تحریم کنند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۰۲
    کد خبر :281493

عضو کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی، خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی توسط پارلمان کشورهای اسلامی شد.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، مصطفی کواکبیان در نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی که صبح امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) در تهران برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای اسلامی در خصوص اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس مخالفت شدید کردند، اما رئیس جمهور آمریکا «روز نکبت» را موعدی برای عملیاتی کردن تصمیم خود تعیین کرد و رژیم منحوس صهیونیستی نیز اقدامات جنایتکارانه ای علیه فلسطینیان در راهپیمایی مسالمت آمیز روز بازگشت انجام داد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا از تصویب قطعنامه اخیر در شورای امنیت در محکومیت جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی بر ضد تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه ممانعت به عمل آورد، اظهار داشت: مجموعه اقدامات اخیر این رژیم و آمریکا موجودیت حقیقی و تاریخی فلسطین و قدس و اسلام را نشانه گرفته لذا این شرایط حساس ایجاب می کند کشورهای اسلامی با وحدت راهکارهای عملی در پیش بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ادامه با اشاره به ۱۶۰ قانون خصمانه و نژادپرستانه که در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده، عنوان کرد: تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا نیز نقض آشکار و جدی قطعنامه ها و قوانین حقوق بشر در سازمان ملل است که آن را به شدت محکوم می کنیم.

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه باید در پارلمان های خود برای تحریم کالاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی قوانینی به تصویب برسانیم، ابراز داشت: باید از دولت های خود بخواهیم تا این قوانین را اجرا کنند و امت اسلام نیز از آن حمایت کند.

وی اقدامات آمریکا و رژیم بحران زای صهیونیستی را خلاف امنیت و ثبات منطقه دانست و افزود: اگر امنیت و ثبات منطقه و کشورهای اسلامی برای ما اهمیت دارد، باید با اقدامات یک جانبه گرایانه مقابله کنیم.

این عضو کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کس حق ندارد ملت فلسطین و جهان اسلام را مورد تحمیل قرار دهد چرا که با واکنش شدید فلسطینی ها روبه رو می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید