والورده: باخت‌مان به لوانته طبیعی نبود/ شکست ناپذیر ماندن به ظاهر‌ آسان است

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۳۰
    کد خبر :281348

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا از پایان روند شکست ناپذیری شاگردانش در لالیگا ابراز تأسف کرد و به ضعیف بود عملکرد آنها مقابل لوانته اعتراف کرد.

بعد از 37 هفته، تیم فوتبال بارسلونا قهرمان زودهنگام این فصل لالیگا، سرانجام شب گذشته (یکشنبه) در خانه لوانته با نتیجه 5 بر 4 تن به شکست داد. این نه تنها اولین شکست این فصل کاتالان‌ها بلکه پرگل‌ترین شکست آنها در این فصل بود. به این ترتیب آبی‌و‌اناری‌ها نتوانستند فصل را بدون شکست به پایان برسانند.

ارنستو والورده، کاتالان‌ها که سنگین‌ترین شکست تیمش پیش از این بازی با بیش از سه گل نبود، در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: ما بازی منسجمی ارائه نکردیم. هر بار که لوانته حمله می‌کرد، دروازه‌ ما باز می‌شد. اینکه ما در یک بازی 5 گل خوردیم، طبیعی نیست. لوانته بسیار خوب و آزادانه بازی می‌کرد اما ما نتوانستیم آنها را کنترل کنیم. ما به خواب غفلت رفته بودیم و فکر می‌کردیم که در نیمه دوم می‌توانیم عملکردمان را ارتقا دهیم.

والورده در این بازی از سیستم چرخشی استفاده کرد و هر دو مدافع نیمکت‌نشین تیمش توماس فرمائلن و یری مینا را به میدان فرستاد، هرچند این تاکتیک آنطور که انتظار می‌رفت جواب نداد. با این حال سرمربی بارسا حاضر به انتقاد از این دو بازیکن نشد.

او ادامه داد: فرمائلن دچار مصدومیتی عضلانی شد. در مورد مینا هم زمانی که شما به نتیجه بازی نگاه می‌کنید، فکر می‌کنید که او بد بازی کرده است. او اما در بخشی از مقاطع بازی شخصیتش را نشان داد و من ندیدم که اشتباهی از او سر بزند. شما باید این موضوع را هم مدنظر داشته باشید.

گل دوم لوانته در شرایطی جنجالی به ثمر رسید چرا که در آن زمان بارسلونا با تنها 10 بازیکن داشت به کارش ادامه می‌داد (حدفاصل بیرون رفتن فرمائلن مصدوم تا ورود پیکه به عنوان جانشین او). با این حال والورده حاضر نشد از حریف بابت انتقاد کند.

او تأکید کرد: پیکه حداقل دو دقیقه وقت نیاز داشت تا خودش را گرم کند و در همان حین هم توپ از زمین بازی خارج نشد و ما 10 نفره بودیم. درست است که آن اتفاق تعادل تیم ما را برهم زد اما ما سعی کردیم که از خط حمله پرس را شروع کنیم و با داشتن یک بازیکن کمتر در ضدحمله حریف جام ماندیم. این‌ها اتفاقاتی است که شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید. من فرمائلن را تعویض کردم چون نمی‌خواستم سلامتی‌اش را به خطر بیندازم.

به گزارش تسنیم ،والورده که شاگردانش این هفته سفری به آفریقای جنوبی خواهند داشت تا یک بازی دوستانه انجام دهند، در پایان درباره ناکامی تیمش برای حفظ روند شکست ناپذیری در این فصل لالیگا عنوان کرد: این چیزها به ظاهر آسان می‌آیند در حالی که اصلاً اینگونه نیستند چون خیلی مسائل در آن دخیل است و خیلی اتفاقات غیرمنتظره رخ می‌دهد که در فوتبال این مسئله‌ای طبیعی است. گاهی اوقات اوضاع آنطوری که شما می‌‌خواهید پیش نمی‌رود و بالعکس همه چیز بر وفق مراد حریف است. ما تا اینجا بدون شکست آمده بودیم اما این بازی، بازی عجیبی بود. در آخرین دقایق بعد از خوردن گل پنجم کار بسیار سختی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید