مدیرکل امور کودکان بهزیستی کشور اعلام کرد

کاهش ۵۰ درصدی «سوءتغذیه» کودکان روستامهدها و مناطق حاشیه‌نشین

    کد خبر :280940

مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور از کاهش ۵٠ درصدی سوء تغذیه کودکان در مناطق حاشیه‌ای و روستامهدها به دنبال توزیع یک وعده غذای گرم در این مراکز خبر داد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حاشیه نشینی در کشور گسترده است، گفت: به همین دلیل مهدهای کودکی در حاشیه شهرها و مکان‌هایی که کودکان به آموزش‌های ویژه‌ای نیاز دارند، تعبیه ‌شده است که خدمات ویژه‌ای به کودکان این مناطق ارائه می‌کنند.

به گفته وی، در حال حاضر ٧۵٠٠ روستامهد و ١۴٠٠ مهد کودک در مناطق حاشیه‌ای مشغول فعالیت هستند و سازمان بهزیستی از آنها حمایت می‌کند.

مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات ارائه شده در روستامهدها و مهدهای کودک مناطق حاشیه‌ای، تصریح کرد: در این مراکز یک وعده غذای گرم در اختیار کودکان قرار می‌گیرد. توزیع یک وعده غذای گرم، کار مشترک سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و وزارت رفاه است و در مناطقی بنابر اعلام وزارت بهداشت سوء تغذیه وجود دارد، این طرحاجرا می‌شود.

نفریه در ادامه اظهار کرد: سنجش طرح و نظارت وزارت بهداشت قبل و بعد از عملیاتی شدن طرح، طی یک دوره ۱۲۰ روزه که کودکان از تغذیه مناسب برخوردار شده‌اند، انجام می‌شود. براساس گزارش رسمی وزارت بهداشت، به دنبال اجرای این طرح بیش از ۵٠ درصد از سوء تغذیه کودکان در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در کنار این برنامه، والدین نیز آموزش‌هایی را در مورد نحوه صحیح تغذیه کودکان دریافت می‌کنند، اظهار کرد: در کنار توزیع یک وعده غذای گرم، روش‌های تغذیه سالم نیز به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود تا آنها با حداقل هزینه ها بتوانند غذای سالم و مقوی در اختیار فرزندشان قرار دهند.

مدیرکل امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور در ادامه تاکید کرد: سازمان بهزیستی نزدیک به ١٠ میلیون تومان به افراد متقاضی احداث مهدکودک در مناطق حاشیه نشین و روستاها، کمک مالی پرداخت می‌کند، همچنین نزدیک به دو میلیون تومان نیز برای کمک به پایداری فعالیت مهدکودک پرداخت می‌شود.

به گفته نفریه، بعد از طی شدن این دوره ١٢٠ روزه، قد و وزن کودکان اندازه‌گیری و با سنجش نسبت قد به وزن کودک، وضعیت سوء تغذیه آنها ارزیابی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید