نمایندگان مجلس خبرگان نقشی در صدور بیانیه نداشتند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۰۸
    کد خبر :280892

آیت الله بطحائی گفت: نباید با انتشار چنین بیانیه هایی در کشور اختلاف ایجاد کنیم و آب در آسیاب دشمن برزیم زیرا هدف آن ها هم همین است.

آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با برنا، در خصوص بیانیه اخیر مجلس خبرگان گفت: این بیانیه به صورت تمام و کمال توسط هیأت رئیسه تهیه و توسط رئیس مجلس خبرگان امضا شده است و سایر اعضای مجلس خبرگان هیچ نقشی در تهیه و تأیید آن نداشتند. خود من هم این بیانیه را اولین بار در رسانه ها مشاهده کردم و تا قبل از آن هیچ شخصی نه با من تماس گرفت و نه مشورتی با من در این خصوص شد.

وی در خصوص نقض توافق نامه برجام توسط دولت ترامپ اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ما در دوران مذاکرات هسته ای، به تنهایی تصمیم گیرنده نبودند و آن ها نماینده کلیت نظام بودند که در برابر 6 قدرت جهانی حضور یافتند و با آن ها روی مسأله هسته ای به توافق رسیدند. همچنین تیم مذاکره کننده ما چه قبل از توافق برجام و چه بعد از آن بارها توسط رهبر معظم انقلاب مورد تمجید قرار گرفتند و مقام معظم رهبری، آن ها را انقلابی، مومن و دلسوز خطاب کردند. همین تیم مذاکره کننده به بهترین نحو توانستند مذاکرات را پیش ببرند و بهترین نتیجه ممکن را برای ایران به ارمغان آوردند اما بدعهدی طرف مقابل را نباید به گردن تیم مذاکره کننده و دولت بیاندازیم، زیرا آمریکایی ها در هر صورت بد عهد هستند و مهم این است که مردم و حکومت این تجربه ارزشمند را بدست آوردند که آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند نخواهند بود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بند آخر بیانیه مجلس خبرگان عنوان کرد: این که بخواهیم بدعهدی طرف مقابل را تماما به گردن یک نفر بیاندازیم و رئیس جمهوری را مقصر این اتفاق بدانیم و از او بخواهیم عذرخواهی کند، کاملا اشتباه است زیرا کلیه حکومت در مورد مذاکره با آمریکا و برجام تصمیم گرفت. اگر رئیس جمهوری با طرف مقابل، مخفیانه همکاری کرده بود و یا از آن ها رشوه گرفته بود، آن زمان باید از رئیس جمهوری انتظار عذرخواهی می داشت. همین آقایان که امروز خواهان عذرخواهی رئیس جمهور هستند، سهم آن ها از تصویب برجام نیز برابر با دولت است و اگر بخواهند رئیس جمهوری را مقصر بدانند، خودشان نیز مقصر هستند و نمی توانند مدعی شوند که از مفاد درون برجام بی خبر بودند.

سید هاشم بطحائی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت آن چیزی که در برحه فعلی اهمیت دارد این است که نباید سر چنین مسائلی در داخل کشور اختلاف ایجاد شود. یکی از 24 پروتکلی که کتاب اسرار مخفی یهود در 121 سال پیش به آن تأکید کرده بود این است که برای مضمحل کردن کشوری باید در داخل آن اختلاف ایجاد کرد، فلذا نباید با انتشار چنین بیانیه هایی در کشور اختلاف ایجاد کنیم و آب در آسیاب دشمن برزیم زیرا هدف آن ها هم همین است. بنابراین تا جایی که امکان دارد باید به گسترش وحدت در کشور کمک کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید