درخواست عجیب نماینده دلواپس که گفته شده فرزندانش آمریکا هستند؛برجام متعفن را دفن کنید

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۰۷
    کد خبر :280678

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده‌ای که خواستار دفن برجام شد گفت: این نظر شماست، حتی مقام معظم رهبری این دیدگاه شما را ندارند.
سیدجواد ابطحی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی به استناد اصل 153 گفت: ما هفته گذشته بعد از اقدام بسیار وقیحانه ترامپ، اقدام به آتش زدن پرچم و برجام کردیم اما نوشتند فرزندان ابطحی در آمریکا هستند. در حالیکه هر چهارفرزندم در خمینی شهر هستند. این جو را فراکسیون امید به راه انداخت.

به گزارش نامه نیوزوی افزود: امروز یکی از همکاران برجامی تحویل شما داد، این با کدامین موازین شرعی و عرفی مطابقت دارد چیزی که آقایان رد کردند چه دلیلی دارد بر سر این جسد سینه بزنیم. برجام متعفن را باید دفن کرد. چرا در مجلس چنین انجام می شود؟

مسعود پزشکیان در پاسخ به اخطار نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: این حرف شما ربطی به این اصل قانون اساسی ندارد. این خلاف قانون است. برخی نمایندگان نظرشان را اعلام کردند اما نظر شما نظر همه مجلس نیست و حتی مقام معظم رهبری این دیدگاه شما را ندارند.
دفاع کوهکن از آتش زدن پرچم آمریکا: عقده گشا نیستیم/پاسخ قاطع پزشکیان: رهبری و شورای امنیت هم هستند
همچنین نطق امروز علیرضا رحیمی که آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس را غیرعقلانی و احساسی خواند، بی‌پاسخ نماند.

این نماینده اصلاح طلب تهران با تاکید بر اینکه «برجام تصمیم حاکمیت است» آن را با احترام به هیات رئیسه مجلس تقدیم کرد تا از آن صیانت شود.

دقایقی بعد که فرصت ناطقین به پایان رسید، محسن کوهکن نماینده لنجان که خودش پرچم آمریکا را در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس به آتش کشید، در تذکری، از سخنان رحیمی به شدت گلایه کرد و گفت: من این کار را حق خودم است و بر اساس تشخیص خودم می‎دانم. ملت ایران سالهاست که مال و جان و جوانانشان را از هواپیمای ایرباس گرفته تا …در تقابل با دشمنی‎های آمریکا از دست داده اند.

این نماینده اصولگرای مجلس برخلاف منتقدانش که پرچم را نماد «ملت» یک کشور می‎دانند و آتش زدن آن را درست نمی‎دانند، گفت: پرچم، نماد «حاکمیت» است و من برای نشان دادن نفرت ملت ما از حاکمیت آمریکا آن را به آتش کشیدم. درست نیست که یکی از همکاران در نطق خود بیایند بگویند که این کار منطق عقلانی و مذهبی ندارد و عقده گشایی است! در ابتدای مجلس اصل بر این بود که هر کس از هر جناحی بتواند پشت تریبون قرار بگیرد و مواضعش را بگوید، همدیگر را تحمل کنیم!

کوهکن ادامه داد: ای کاش آنها که به ما اعتراض می کنند، به حرف های توهین آمیز رئیس جمهور نادان آمریکا علیه ملت ایران هم توجه کرده و به او هم اعتراض می

او با تاکید بر اینکه ما دنبال عقده گشایی نیستیم و نماینده ملت هستیم، ادامه داد: این صحبت ها نباید پوششی بشود برای اینکه اتفاق نامیمونی که علیه ایران انجام شد و با اقدام وزیر نفت، ملت ایران به پرداخت 18 میلیارد دلار دلار محکوم شد، مخفی بشود. ای ملت ایران بدانید که با رفتار وزیر نفت به پرداخت 18 میلیارد دلار محکوم شده اید!

گفتنی است مجتبی ذوالنوری نماینده قم نیز در نظر داشت در ادامه سخنان کوهکن تذکری بدهد که مسعود پزشکیان مانع از آن شد و گفت: نظراتتان را گفتید، بگذارید بحث را جمع کنیم. به وحدت و انسجام نیاز داریم.

نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، ادامه داد: بحث برجام هم بحثی نیست که آن را پاره کنیم! شورای امنیت و رهبری با قدرت ایستاده اند و تصمیم می گیرند. بهتر است ما از خودمان کاری نکنیم!

3
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. سید یحیی ابطحی گفت:
    مخالفم ۳

    بچه های ایشان همگی ایرانند هیچ وقتم امریکا نبوده اند با اینکه بنده با مواضع ایشان صد در صد مخالفم ایسان عموی بنده هستند و اطلاع دقیق دارم فقط یکی از پسر عمو هام از طرف دانشگاه صنعتی دو سالی سوید بودند الانم هیت علمی دانشگاهند
    ارادتمند سید یحیی ابطحی فعال اصلاح طلب …عضو کارگزادان سازندگی

  2. عغف گفت:
    موافقم ۲

    و اما بشنوید از نماینده ای که در یک حرکت بزرگ و انقلابی، پرچم امریکا را در مجلس به آتش کشید..

    محسن کوهکن، نماینده لنجان از استان اصفهان…

    پسر بزرگوارشون نمایندگی واردات قطعات کامپیوتر به کشور رو دارند و ساکن آمریکا هستند..

    ساکن آمریکا….

    یعنی بواسطه پدر نمایندگی واردات میگیرند، سود سرشار حاصل از این رانت رو به آمریکا میبرند و صفاسیتی….

    چه سودی؟؟؟؟
    عرض میکنم.

    دلار رو با ارز دولتی میگیرند و جنس میخرند و وارد میکنند و با ارز آزاد به مردم ایران میفروشند و سود در سود برمیدارند و آمریکا آمریکا ما داریم می آییم…
    پدر بزرگوارش هم پرچم آمریکا، آتش میزند و عده ای هموطن هم بیخبر، خوشحال از این حرکت انقلابی…!

  3. ایرانی آریایی گفت:
    موافقم ۱

    بر اونجای آدم دروغگو لعنت یک ساعت آمد نیوز میگه پسر ایشون از آمریکا چی وارد میکنه

دیدگاهتان را بنویسید