سعودی ها فیلم می سازند!

    کد خبر :280572

عربستان سعودی و ابوظبی برای نخستین بار برای ساخت ۴ فیلم با هم همکاری می‌کنند.

در حالی که امسال عربستان سعودی برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن حضوری رسمی دارد، نمایندگان این کشور از برنامه‌های مختلفی برای جذب تهیه کنندگان خارجی صحبت کرده‌اند.

یکی از کمپانی‌هایی که به پیشنهاد همکاری با عربستان پاسخ مثبت داده، کمپانی‌ «UAE پروداکشنز» است. اعلام شده این کمپانی برای ساخت چهار فیلم با عربستان سعودی همکاری می‌کند.

فیلم کمدی «عشق فراتر از قانون» در این مجموعه جای دارد که فیلمنامه آن توسط بازیگر و کمدین سعودی فهد البتیری نوشته شده است. این فیلم داستان یک مرد از طبقه متوسط سعودی را روایت می‌کند که با دختری از جامعه روستایی کشورش ازدواج می‌کند و آنها متوجه می‌شوند نقاط اشتراک زیادی با هم دارند.

این فیلم را مجید انصاری فیلمساز اماراتی کارگردانی می‌کند که سال ۲۰۱۵ با تریلری با عنوان «زنزانة» (Rattle the Cage) نخستین فیلم عرب زبان نتفلیکس را شکل داد. وی فیلمبرداری این فیلم را پاییز شروع می‌کند.

انتخاب بازیگران برای «عشق فراتر…» هنوز انجام نشده است.

هنوز توضیحی درباره فیلم‌های دیگری که قرار است با همکاری این دو کشور تهیه شود داده نشده است، اما گفته شده تلاش بر این است که از استعدادها و توانایی‌های عربستان در پشت و جلوی دوربین استفاده شود.

گفته شده مراحل شکل گیری این پروژه‌ها در دست پیگیری است تا تولید آنها بتواند در سال ۲۰۱۹ شروع شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید