بررسی جعبه سیاه خودروی آتش‌گرفته تسلا

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸
    کد خبر :280399

با آتش گرفتن خودروی تسلا در فلوریدا که منجر به مرگ دو سرنشین آن شد، جنجال درباره خودروهای مجهز به فناوری نیمه خودران دوباره شدت گرفته است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرآنلاین، «بَرِت رایلی» و «ادگار مارتینز» هر دو 18 ساله پس از تصادم و آتش گرفتن خودروی خاکستری سدان تسلا مدل اس جان خود را از دست دادند.

نکته جدید این ماجرا این است که «پت رایلی» عمه بَرِت به رسانه‌ها اعلام کرد پس از جریمه ماه مارس برادرزاده‌اش به دلیل رانندگی با سرعت 112 مایل بر ساعت، پدر بَرِت از تسلا خواست تا محدودیت سرعت را روی خودرو اعمال کند و تسلا نیز سرعت را تا 85 مایل بر ساعت کاهش داد.

پایین آوردن حداکثر سرعت در آمریکا توسط والدینی که بچه‌های «پُر شر و شور» دارند، مُد شده است و تسلا نیز به درخواست پدر بَرِت این کار را انجام داد.

نکته فنی دست‌کاری حس‌گرها و سیگنال‌ها توسط کمپانی است که قادرند حداکثر سرعت خودرو را برای رانندگان خاطی پایین بیاورند تا شاهد حوادث احتمالی نباشند، هرچند این دو جوان 18 ساله با سرعت 85 نیز جان خود را از دست دادند.

نکته بعدی وجود جعبه سیاه (نوعی ضبط کننده شبیه جعبه سیاه هواپیما) در خودروهای تسلا موتورز (مدل 2014 حداکثر 155 مایل بر ساعت سرعت دارد) است که به بازپرسان و پلیس کمک خواهد کرد تا حقیقت حادثه را کشف کنند و دلیل تصادم را بفهمند. اطلاعات جعبه سیاه خودرو شامل دو دقیقه آخری است که نشان می‌دهد خودرو چقدر سرعت داشته است. خودروی تسلا بنزینی نیست و با باتری قابل شارژ کار می‌کند.

پلیس به‌وسیله رادار توانست در ماه مارس متوجه شود که بَرِت نزدیک فرودگاه بین‌المللی فورت لادردال درجایی که حداکثر سرعت 50 مایل است، بیش از 112 مایل بر ساعت را ردیابی کند.

پس‌ازاین حادثه امن بودن خودروی تسلا زیر سؤال رفته و بحران موجود درباره خودروهای نیمه خودران شدت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید