ورود گرد و خاک از عربستان و عراق به ایران/ تداوم بارش‌ها طی سه روز آینده

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹
    کد خبر :280368

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌های کشور طی سه روز آینده اظهار کرد: فردا وزش باد شدید و تشکیل گرد و خاک غلیظ در شمال عربستان و جنوب عراق باعث کاهش کیفیت هوا در مناطقی از جنوب غرب، غرب و جنوب کشور و هرمزگان خواهد شد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده سامانه بارشی همچنان در کشور فعال خواهد بود، اظهار کرد: امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و به طور ضعیف‌تر در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش طی امروز (۲۳ اردیبهشت) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، ارتفاعات مرکزی اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و جنوب آذربایجان غرب خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا ( ۲۴ اردیبهشت) تمرکز و عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور خواهد بود، گفت: در این مناطق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های خراسان شمالی و رضوی و در ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود.

وی تاکید کرد: به سبب وزش باد شدید و تشکیل گرد و خاک غلیظ در شمال عربستان و جنوب عراق و انتقال آن به کشور امروز در مناطقی از جنوب غرب، غرب و جنوب کشور و هرمزگان کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود همچنین طی دو روز آینده در مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران فردا(۲۴ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد، گاهی افزایش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان پایتخت روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری، همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد و گاهی افزایش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید