“افشانی”شهردار تهران شد+سوابق و برنامه ها

  • تیتر یک
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۳۸
    کد خبر :280283

با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران محمدعلی افشانی شهردار پایتخت شد.

با 19 رأی اعضای شورای شهر، سیدمحمد علی افشانی، شهردار تهران شد.

محمدعلی افشانی در حالی با رأی اکثریت آراء بر روی صندلی بهشت تکیه می زند که پیش از این در دولت یازدهم استاندار فارس بوده و هم‌اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم است.

افشانی برنامه های خود را در قالب 14فصل با شعار “شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر” به شورای شهر ارائه کرد و امروز توانست با کسب 19 رأی از رقیب خود یعنی سمیع الله حسینی مکارم دیگر گزینه تصدی شهرداری تهران، پیشی بگیرد.

آغاز فعالیت رسمی شهردار جدید تهران پس از ابلاغ حکم وزیر کشور خواهد بود.

سوابق شهردار جدید تهران
سید محمدعلی افشانی متولد 1338 سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. افشانی در دولت یازدهم استاندار فارس بود و معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم شد.

وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده‌است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

افشانی دارای کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه شیراز و کارشناسی‏ ارشد مدیریت اجرایی (MBA) از دانشگاه صنعتی شریف است و سوابق زیر را در پرونده خود دارد:

* معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور
* معاون عمرانی استانداری خوزستان
* معاون عمرانی استانداری سمنان
* معاون برنامه ریزی، اداری و مالی استانداری سمنان
* معاون برنامه ریزی، اداری و مالی استانداری کهگیلویه و بویر احمد
* قائم مقام سازمان جهاد سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد
* معاون عمرانی سازمان جهاد سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد
* عضو شورای راهبردی مناطق زلزله زده با حکم وزیر کشور
* مدیر پروژه آبیاری و زهکشی شهید رجایی خوزستان
* رئیس دستگاه نظارت پروژه آبیاری و زهکشی شهید رجایی خوزستان
* رئیس هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداریهای استان خوزستان
* رئیس هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداریهای استان سمنان
* رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و توسعه استان سمنان
* معاونت ساخت و اجرای شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان
* رئیس هیئت مدیره شرکت مهر پتروکیمیا
* عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ساختمانی پارسیان
* عضو هیئت مدیره شرکت گسترش هتل های لوتوس پارسیان
* مدیر تدوین ضوابط و معیارهای فنی ساختمانهای آموزشی کشور
* مدیر سیستم مدیریت پروژه سازمان نوسازی مدارس کشور
* مدیر طرح مقاوم سازی مدارس کشور

جزئیات برنامه‌های افشانی برای اداره شهر تهران
محمد علی افشانی هفته گذشته در جلسه شورای شهر تهران به تشریح برنامه های خود جهت اداره شهر تهران پرداخت و با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل ریل پایه گفت :ساخت ٦٣٠ واگن برای مترو تهران بزودی آغاز می شود.

افشانی با بیان این که مدیری موفق است که بر روی قانون اشراف داشته باشد غیر از این محال است گفت : سال ٩٣ تا٩٥سالی هفت هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل گذاشتند، بروید ببینید که ازین ٢١هزار میلیارد تومان چقدر جذب شد؟

وی با بیان این که تعریف از خود نباشد اما قاطعانه بگویم امروز بهترین ارتباط ممکن بین سازمان های مالی را دارد گفت : درست است معاون وزیرم اما همه پیشنهاداتم توسط وزیر مورد قبول واقع شده است و این یک فرصت است.

افشانی اضافه کرد : در جلسه با روحانی با موضوع نوسازی کامیون پیشنهاد کردم که این بودجه به اتوبوس ها داده شود که مورد قبول واقع شد و پیشنهاد نوسازی کامیون ها به اولویت نوسازی اتوبوس تغییر کرد!

معاون وزیر کشور در خصوص برنامه های خود در حوزه شهر انسان محور گفت : توسعه دو چرخه سواری را باید در دستور کار قرارداد و باید به پیاده روها توجه کرد و به توسعه معابر بدون خودرو توجه کرد.

وی با بیان این که در حوزه عمرانی مشکل ما این است که فقط ساختمان می سازیم و به شاخص های نظام توسعه پایدار توجه نمیشود و به علت توزیع اعتبارات محدود بین پروژه های زیاد، مدت ساخت طولانی است گفت : تعداد پروژه ها زیاد است و علاقمند به ربان و قیچی زدن هستیم اما یکی از کارهای ضروری دقت به ضرورت در پروژه هاست.

افشانی با بیان این که کمکهای اعطایی دولت صفر است و نیاز داریم ارتباط بین دولت و شهرداری بیشتر شود گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در شهرداری این است که سیستم مدیریت کیفیت مستقر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید