رسوایی اخلاقی جدید در کاخ سفید

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۸:۵۸
    کد خبر :280202

اظهارات بی ادبانه کلی سدلر، دستیار ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا درباره جان مک کین، سناتور مبتلا به بیماری سرطان احساس خشم و انزجار را در محافل اجتماعی ایالات متحده بر انگیخت.

به گزارش برنا؛ دستیار ویژه ترامپ روز پنجشنبه در جلسه‌ای با اشاره به مخالفت مک کین با ریاست «جینا هاسپل» بر سیا گفته بود که اظهارات این سناتور «اهمیتی ندارد. به هر حال، او در حال مرگ است.»
کاخ سفید در بیانیه‌ای که منتشر کرد، اظهارات سدلر را تکذیب نکرد، اما گفت: ما به خدماتی که سناتور مک کین برای ملت ما داشته است، احترام می‌گذاریم. ما در این دوران سخت برای او و خانواده اش دعا می‌کنیم.
مک کین با انتقاد از گزینه مورد نظر ترامپ برای ریاست سیا گفته بود که او در یکی از تاریک‌ترین فصل‌های تاریخ آمریکا نقش داشته است.
وی افزود: هاسپل باید ماهیت و میزان مشارکتی که در بازجویی‌های سازمان سیا داشته در جلسه رای اعتماد (کنگره) توضیح دهد. هاسپل در شکنجه زندانیان در یک زندان مخفی متعلق به سیا در تایلند در سال ۲۰۰۲ از جمله شکنجه از طریق غرق مصنوعی نقش داشت.
سندی مک کین همسر این سناتور در توییتر به اظهارات سدلر اعتراض کرد. مگان دختر مک کین هم روز جمعه در برنامه‌ای تلویزیونی به سدلر پاسخ داد و گفت: نمی‌دانم در چه محیطی کاری می‌کنی که چنین حرف‌هایی در آنجا پذیرفته می‌شود. سپس روز بعد سر کار می‌روی و هنوز شغلت را داری.
مک کین ۸۱ ساله سه دهه در سنای آمریکا حضور داشته است. سال گذشته، پزشکان تشخیص دادند که وی به سرطان مغز مبتلاست.
روزنامه نیویورک تایمز چند روز پیش گزارش داد، اطرافیان مک کین به کاخ سفید اعلام کرده اند که طبق برنامه هایشان ترامپ به مراسم تدفین این سناتور جمهوریخواه دعوت نمی‌شود و قرار است که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به جای ترامپ دعوت شود. مک کین روابط خوبی با ترامپ ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید