واشنگتن، تل آویو و ریاض عامل همه مناقشات منطقه اند

  • سیاسی
  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۸:۵۰
    کد خبر :280190

افسر سابق ضدتروریسم سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای)گفت: خاورمیانه ملتهب است و واشنگتن، تل آویو و ریاض عامل ایجاد همه این مناقشات انسانی و سیاسی در منطقه اند.

فیل جرالدی، شنبه در همایش بین المللی ‘قدس؛ پایتخت همیشگی فلسطین’ که در مشهد برگزار شد، افزود: تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به بیت المقدس نشانه آن است که این کشور اراده ای برای صلح ندارد و همه رسانه های آمریکایی نیز از اسرائیل حمایت می کنند.
وی اظهار کرد: برگزاری این همایش که با تصمیم تاسف آور ترامپ برای خروج از برجام مصادف شده، نشان می دهد که ایران چه حرف حقی را بیان می کند.
افسر سابق سازمان سیا گفت: استدلالها و اظهارات صهیونیستها نشان می دهد که آرمان سیاسی فلسطین با چه جدیتی باید ادامه یابد و راه حل سیاسی تنها راه حل نیست.
جرالدی افزود: هم اکنون اسرائیل و عربستان، باریکه غزه در فلسطین را به زندانی بزرگ تبدیل کرده اند اما این وضعیت مطلوب نیست چون 2.5 میلیون فلسطینی در آنجا زندگی می کنند.
وی ادامه داد: اسرائیل، رژیمی یاغی است و حتی پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی)هم تایید کرده که این رژیم هیچ رابطه دوستانه ای با آمریکا ندارد و از پول و ارتباط خود استفاده می کند و فناوریها را از آمریکا به سرقت می برد اما کنگره آمریکا 100 درصد مواضعش به نفع اسرائیل است.
افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت: اسرائیل به گونه ای وانمود می کند که گویی قربانی شده است در حالی که این مساله درست نیست و اسرائیل تنها دارنده تسلیحات هسته ای در خاورمیانه است.
جرالدی افزود: در خصوص اقدام غیرقانونی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس همه باید تشریک مساعی کنند و افکار عمومی را روشن سازند که چه اتفاقی در حال وقوع است.
وی خروج یکجانبه آمریکا از برجام را نشانه افول روابط آمریکا با دنیا دانست.
به گزارش ایرنا، ششمین همایش بین المللی افق نو با عنوان ‘قدس، پایتخت ‏همیشگی فلسطین’ ۲۲تا ۲۴ اردیبهشت با شرکت 60 اندیشمیند از 22 کشور از جمله برخی شخصیت ها و کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی از کشورهای اروپایی، آمریکا، چهره های آکادمیک، رسانه ای، هنرمندان و فعالان ضدجنگ برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید