زنان ایران بر قله قهرمانی فوتسال آسیا تکیه زدند

  • آرشیو
  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۸:۰۷
    کد خبر :280129

تیم ملی فوتسال زنان ایران با پیروزی پنج بر دو بر ژاپن، بار دیگر به قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش تابناک، تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان که برای دومین بار متوالی روانه فینال رقابت های قهرمانی قاره شده بود، توانست بار دیگر سد قهرمانی ژاپن شده، از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده و به اصطلاح دبل کند.

در این دیدار که مقابل ژاپن انجام می‌شد، تیم کشورمان با هتریک «شیربیگی» و نمایش فوق العاده «توسلی» درون دروازه توانست پنج بر دو حریفش را به زانو درآورده و به قهرمانی آسیا برسد.

پیشتر و در سال 2015 نیز که نخستین دوره این مسابقات در مالزی برگزار می‌شد نیز تیم ملی فوتسال زنان کشورمان توانست به همراه ژاپن به دیدار نهایی راه یافته و در فینال با شکست حریفش، بر بالاترین جایگاه فوتسال زنان قاره کهن تکیه بزند.

در دیدار امروز شاگردان مظفر در نیمه اول این دیدار موقعیت‌های زیادی داشتند که نتوانستند از آن استفاده کنند. در این نیمه گلی از دروازه‌ها عبور نکرد. فرزانه توسلی با درخشش خود در این نیمه دروازه ایران را بسته نگه داشت.

در نیمه دوم، ایران عملکرد بسیار متفاوتی داشت. تیم ملی کشورمان توسط سارا شیربیگی (3 گل)، فرشته کریمی، فهیمه زارعی به گل رسید.

بیش از 200 تماشاگر ایرانی و ژاپنی در ورزشگاه حضور داشته و به تشویق تیم‌های خود پرداختند. علی کفاشیان و لیلا صوفی‌زاده نیز در سالن حضور داشتند.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مرحله مقدماتی مقابل ترکمنستان و ازبکستان به برتری رسید. در ادامه نیز با برتری مقابل چین و ویتنام به فینال راه یافت و سرانجام با برتری در این دیدار عنوان قهرمانی را کسب کرد.

پیش از این دیدار، تایلند در ضربات پنالتی موفق شد ویتنام را شکست دهد و عنوان سومی مسابقات را از آن خود کند.

ترکیب ایران:

فرزانه توسلی، طاهره مهدی پور، لیلا خدا بنده پور، فاطمه ارژنگی، سارا شیربیگی، فرشته خسروی، فرشته کریمی، فاطمه پاپی، مهسا کمالی، نسیمه غلامی، نسترن مقیمی، فهمیه زارعی، فاطمه اعتدادی، آرزو صدقیان زاده

ترکیب ژاپن:

یاماموتو، کاتو، اگوچی، یوتسوی، کاتسوماتا، تاکه مورا، آمیشیرو، اگاوا، ناکاجیما، واکابایاشی، سوگی یاما، چیدا، فوجیتا.

بهترین بازیکن:

تیم ملی ایران در نیمه اول با نمایش فوق العاده فرزانه توسلی درون دروازه به هدف خود رسید و توانست با تساوی به رختکن برود. در نیمه دوم نیز شیربیگی ستاره درخشان تیم ملی بود که توانست با ثبت سه گل زده، نقش پر رنگی در پیروزی تیم ملی ایفا کند تا به این ترتیب هر دو بازیکن در کنار یکدیگر بهترین‌های ایران باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید