قیمت دلار با فرمول سکه طلا چقدر می‌شود؟

    کد خبر :280069

عیار طلای معامله شده در بازارهای جهانی یا اونس ۲۴ و عیار سکه بهار آزادی ۲۱٫۶ است و با تقسیم عدد ۲۱٫۶ بر ۲۴ عدد ۰،۹۰۰ به دست می‌آید و پس از ضرب عدد حاصل در وزن انواع سکه یعنی تمام بهار آزادی، نیم یا ربع بهار آزادی قیمت واقعی آنها به دست می‌آید. هر اونس برابر با ۳۱.۱۰۳۴۳۱ گرم است.

فرخ پوربیژن: چگونه قیمت دلار را از روی قیمت سکه حساب کنیم؟

به گزارش بازتاب، محاسبه قیمت دلار بر اساس قیمت سکه امامی بر اساس فرمول زیر است: عیار طلای معامله شده در بازارهای جهانی یا اونس ۲۴ و عیار سکه بهار آزادی ۲۱٫۶ است و با تقسیم عدد ۲۱٫۶ بر ۲۴ عدد ۰،۹۰۰ به دست می‌آید و پس از ضرب عدد حاصل در وزن انواع سکه یعنی تمام بهار آزادی، نیم یا ربع بهار آزادی قیمت واقعی آنها به دست می‌آید. هر اونس برابر با ۳۱.۱۰۳۴۳۱ گرم است. معمولاً بانک مرکزی در محاسبه قیمت سکه عددی را نیز تحت عنوان حق ضرب لحاظ می‌کند که برخی معتقدند حدود ۵ هزار تومان است و این رقم را نیز باید به قیمت بدست آمده اضافه کرد. به عبارت روشن تر فرمول قیمت سکه عبارتست از:

{[(قیمت اونس جهانی طلا × نرخ دلار آزاد) ÷ ۳۱،۱ ] × ۰،۹۰۰ × وزن سکه} + حق ضرب

سکه طرح جدید امروز (۲۲ اردیبشهت ماه ۱۳۹۷) برابر دو میلیون و ۱۰۶ هزار تومان است. با قرار دادن قیمت سکه در فرمول بالا قیمت ۷۰۰۶ تومان برای دلار به‌دست می‌آید.

روند قیمت تمام سکه بهار آزادی طرح جدید از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون (ریال)

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید