توسعه باغات، نیازمند برنامه ریزی و بهره گیری از مشاوران مجرب است

    کد خبر :28002

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه باغات نیازمند برنامه ریزی دقیق و بررسی تمام زوایا و امکانات با کمک گیری از مشاوران مجرب در این رشته است.

به گزارش ایلنا از سنندج، اردشیر پور حبیبی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری باغات باید بیشتر مورد توجه باشد اظهار کرد: توسعه باغات بدون در نظرگرفتن اهمیت نگهداری نمی‌تواند افق روشنی را برای توسعه باغات در استان در پی داشته باشد.

وی افزود: قسمت شرق استان به دلیل کمبود آب، آهکی بودن اراضی و سرمای زمستانه  در حال حاضر و با امکانات امروزی سرمایه گذاری در بحث توسعه باغات مقرون به صرفه نیست.

پورحبیبی در ادامه خاطر نشان کرد: شرایط توسعه باغات در غرب استان بهتر است زیرا وجود آب کافی، خاک مناسب باغات و شرایط مناسب اقلیمی ما را به این نتیجه رسانده که سرمایه گذاری در زمینه توسعه باغات با اولویت حفظ و نگه داری مناسب می‌تواند صرفه اقتصادی بالای داشته باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: هماهنگی با مرکز تحقیقات در راستای توسعه باغات اولویت کاری باغبانی است که در هر شرایطی که قصد اجرای طرح توسعه باغات باشد با بهره گیری از مشاوره و راهنمایی‌های مرکز تحقیقات طرح اجرایی می‌شود .

به گفته وی، مجتمع های  پالنگان، پیرخزان، بانه، گزگزاره دهگلان و نژمار مریوان از اجرای باغات در قطعات بزرگ است.

پورحبیبی یادآورشد: در طرح توسعه باغات باید تولید با هدف صادرات باشد این امر سبب افزایش درآمد در این حوزه می‌شود و باغداران با انگیزه بیشتری به تولید محصولات باغی می‌پردازند و باغات حفظ و نگهداری خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان کاشت محصولاتی که توجیه اقتصادی بهتری دارند را به عنوان اولویت در احداث باغات عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت باغداران با افزایش صادرات و کشت محصولاتی که درامدزایی می کند باید در اولویت احداث باغات باشد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید