راهکار جلوگیری از بروز پدیده زیرمیزی در بیمارستان های خصوصی

    کد خبر :279975

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، احتمال دریافت زیرمیزی و کاهش کیفیت خدمات درمانی در بخش خصوصی را، از تبعات واقعی نبودن تعرفه های پزشکی در بیمارستان های خصوصی دانست.

دکتر محمد جهانگیری به تعرفه های پزشکی سال ۹۷ در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: طبق بند ۸ ماده یک قانون بیمه همگانی، تعرفه های بخش خصوصی می بایست بر اساس قیمت تمام شده، سود سرمایه و هزینه استهلاک سرمایه تعیین شود.

وی افزود: این قانون در برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته جهانگیری، گردش مالی در بخش دولتی از منابع و ردیف های متفاوتی تامین می شود، اما در بخش خصوصی این گردش مالی باید از محل تعرفه گذاری تامین شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، ادامه داد: تعیین تعرفه ها در بخش خصوصی باید متناسب با هزینه ها باشد که شامل قیمت تمام شده، سود سرمایه و استهلاک سرمایه است.

وی تاکید کرد: بنده شهادت می دهم هیچ تامین منابعی از ردیف دولتی برای بخش خصوصی انجام نشده است.

جهانگیری با عنوان این مطلب که باید حداقل پایداری را برای بخش خصوصی در تامین منابع داشته باشیم، افزود: می بایست ۷۰ درصد تعرفه های بخش خصوصی توسط بیمه ها حمایت شود تا پرداختی مردم در بیمارستان های خصوصی کمتر از ۳۰ درصد باشد. در کنار آن، باید به این فکر باشیم که تعرفه ها، هزینه ها را پوشش دهد.

به گزارش مهر ،معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، گفت: اگر تعرفه ها نتواند هزینه ها را پوشش دهد، ممکن است تخطی در قالب دریافت زیرمیزی یا کاهش کیفیت خدمات به بیماران، خودنمایی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید