وضعیت پرستاری ایده آل نیست/واکنش به رانت خواری پزشکان

    کد خبر :279970

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: جامعه پرستاری باید به دنبال تعامل با سایر بخش‌های حوزه سلامت بوده و تامین مطالبات صنفی را در عرض سایر اعضای تیم سلامت نببیند.

محمد نعیم امینی فرد، در واکنش به اظهارنظر دبیر کل خانه پرستار مبنی بر اینکه انباشت قدرت و ثروت در حوزه سلامت در دست گروهی خاص کار بسیار خطرناکی است، اظهارداشت: در تمام دنیا برنامه‌های سلامت تیمی اجرا می‌شود و هر عضوی از این تیم قطعا متناسب با وظایف و جایگاهی که به عنوان عضو مهم حوزه سلامت دارد، دیده می شود.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته وضعیت پرستاران بهتر شده است، هر چند از وضعیت ایده‌آلی برخوردار نیستند، اما گزارش‌هایی که از جامعه پرستاری به مجلس رسیده گویای ارتقای وضعیت آنها نسبت به قبل است، اما باز هم باید برای بهبود وضعیت آنها گام‌هایی در مسیر عدالت برداشته شده و برای مشکلات مالی آنها چاره‌اندیشی شود.

امینی فرد افزود: البته معمولا رهبر تیم سلامت از لحاظ برخورداری از توانایی‌های علمی و متناسب با مسئولیتی که برعهده دارد، وزن بیشتری در معادلات علمی و حتی مالی پیدا می‌کند، از سوی دیگر مسئله ثروت به سرمایه‌گذاری مالی برمی‌گردد، اما این موضوع در قالب اینکه پزشکان به دنبال رانت بوده باشند، مطرح نیست.

وی با بیان اینکه پزشکان حتی برای تاسیس مراکز درمانی نیز از رانت استفاده نمی کنند، تصریح کرد: اداره مسائل مالی بسیاری از مراکز پزشکی نیز در اختیار موسس این مراکز بوده که می تواند فرد غیر پزشک عهده دار این مسئولیت باشد، بنابراین اینکه بگوییم پزشکان باعث تمرکز قدرت در صنف خاصی شده‌اند مطابق با واقعیات کنونی جامعه پزشکی نیست، ولی در عین حال قطعا باید شان جامعه پرستاری، در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها به میانگین جهانی آن نزدیکتر شود.

به گزارش مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: جامعه پرستاری باید بیشتر بر روی انسجام درونی خود کار کند و مطالبات صنفی خود را همیشه در عرض سایر اعضای تیم نبیند و در قالب تعامل با اعضای تیم پیراپزشکی و پزشکی، در جهت تامین منافع تیم حرکت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید