تلاش دختران برنامه‌نویس افغان از اشتغال‌زایی برای زنان تا مبارزه با اعتیاد

    کد خبر :279647

اولین نسل دختران برنامه نویس افغان امسال با آپلود کردن بیش از ۲۰ بازی رایانه‌ای در فروشگاه‌های نرم افزاری دیجیتال توانایی‌های خود را به عنوان سازندگان بازی‌های رایانه‌ای به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا، بیش از ۲۰ دختر جوان در شهر هرات به عنوان کارشناسان کامپیوتری سازنده برنامه‌ها و وبسایت‌ها و همچنین ردیابان باگ‌ها و اشکالات در کدهای رایانه‌های مشغول به کار هستند.

مدیر پروژه‌ای که به آموزش کدنویسی به دانش آموز دختر هراتی مشغول است می‌گوید برنامه نویسان می‌توانند در خانه کار کنند و این فرآیند مسیر جدید شغلی برای دختران این نسل و نسل‌های آینده می‌سازد.

یکی از بازی‌های طراحی شده توسط تیم برنامه نویس دختران توجه بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزاری و بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای را به خود جلب کرده است چرا که نابودی کشت مواد افیونی و چالش‌هایی که نیروهای امنیتی افغانستان برای مبارزه با آن مواجه هستند را به نمایش می‌گذارد.

بازی دو بعدی «مبارزه با افیون» شرحی از ماموریت‌هایی است که سربازان افغان برای نابودی زمین‌های تریاک انجام می‌دهند و به کشاورزان کمک می‌کنند تا به کشت زعفران بپردازند.

افغانستان بزرگترین تولید کننده تریاک در جهان است اما همچنین می‌تواند زعفران را به عنوان گران‌ترین ادویه جهان به عنوان جایگزینی برای کشت توسط کشاورزانی که به کشت خشخاش مشغولند در نظر بگیرند. این بازی رایانه‌ای نیز بزرگترین معضل کشور و راه حل آن را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش رویترز، در افغانستان کار کردن زنان در خارج از خانه غیرمعمول بوده و اکثر زنانی که در محیط خارج از خانه به کار مشغولند معلمان، پرستاران، پزشکان، ماماها و مستخدمان خانگی هستند. به همین دلیل امکان کار در خانه و از راه دور ابزاری کلیدی در جهت تحقق برابری در این کشور به حساب می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید