«نقطه» بهار ۹۷ آماده می شود

کارگردان انیمیشن «نقطه» با بیان اینکه انیمیشن فوق با تکنیک استاپ موشن ساخته می شود بیان کرد این اثر بهار ۹۷ آماده نمایش می شود.

محمد زارع کارگردان انیمیشن «نقطه» با اشاره به آخرین خبرها از ساخت این پروژه گفت: خوشبختانه توانستیم بخشی از بودجه این انیمیشن را از طریق سایت حامی جو (مشارکت مردمی) تامین کنیم و بخش دیگری از آن از طریق جلب اسپانسر برای تولید بخش های مختلف دکور، پرینتر سه بعدی برای ساخت عروسک تامین شده است.

وی بیان کرد: البته تعدادی از اساتید هنر انمیشن نیز بدون دریافت دستمزد در این پروژه با ما همکاری می کنند. در واقع قرار است برای ساخت انیمیشن «نقطه» از تکنیک استاپ موشن استفاده کنیم که بسیار زمان بر است.

این کارگردان جوان توضیح داد: با جذب سرمایه و جلب همکاری دیگر هنرمندان در این پروژه، پیش تولید کار شروع شده است و کاراکترها و فضا در حال انجام است و به زودی ساخت دکور و عروسک ها نیز آغاز می شود.

وی بیان کرد: داستان «نقطه» در آینده رخ می دهد و کاراکتر اصلی در جامعه ای زندگی می کند که افراد جامعه تحت تاثیر تکنولوژی و ابرازهای آن شکل خمیده ای پیدا کرده اند.

زارع در پایان گفت: این انیمیشن به مدت ۱۰ دقیقه و در ۶۰ پلان  ساخته می شود و ۴ ماه دیگر انیمیت کار آغاز می شود، با برنامه ریزی های انجام شده ساخت این فیلم یک سال به طول می انجامد. شخصیت های این پروژه دیالوگ ندارند و در صورت لزوم از موسیقی برای آن استفاده می شود.

پروسه تولید انیمیشن کوتاه «نقطه» به ۳ مرحله پیش تولید، تولید و پس از تولید تقسیم بندی می شود. در مرحله پیش تولید پس از اتمام نگارش فیلمنامه، کاراکترها و فضاها به صورت دوبعدی طراحی می شوند سپس استوری بورد بر اساس فیلمنامه طراحی و اجرا می شود.

عروسک ها و دکورهای انیمیشن کوتاه «نقطه» بر اساس طرح های دوبعدی که قبلا طراحی شده اند ساخته می شوند. در مرحله تولید دکورها نورپردازی شده و کاراکترها بر اساس پلان های استوری بورد روی دکور متحرک سازی می شوند و از هر حرکت آنها توسط دوربین دیجیتال حرفه ای عکسبرداری می شود. در مرحله پس تولید تمامی پلان ها به دقت بازبینی و کامپوزیت شده و جلوه های ویژه به آن اضافه می شود.

در مرحله آخر صداگذاری و تدوین انجام گرفته و پس از اضافه شدن موسیقی کار نهایی می شود. برای تولید این اثر تجهیزاتی مانند دوربین دیجیتال حرفه ای با لنزهای مختلف، پرینتر سه بعدی، آرماتور عروسک، ست نور حرفه ای، سیستم کامپوزیت و رندرینگ، قلم نوری و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر اساس زمان بندی تیم، تولید این اثر حدود یکسال زمان خواهد برد. بیش از ۱۸ نفر از هنرمندان حرفه ای انیمیشن در تولید این اثر همکاری خواهند داشت.

محمد زارع انیمیشن «دخترک آت و آشغالی» را در کارنامه دارد که موفقیت های جهانی متعددی به دست آورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید