سلیمی: قانون جامع مدیریت بحران تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

    کد خبر :279496

سخنگوی کمیسیون‌ شوراهای مجلس از تقدیم قانون جامع مدیریت کشور به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

اصغر سلیمی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که در این شورا برای انتقال پایتخت چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: زلزله سال گذشته در تهران سبب شد که مسئولان درباره موضوع انتقال پایتخت یک فکر جدی و اساسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات پایتخت یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور است، افزود: گویا دولت در زمینه انتقال پایتخت چندان مُصر نیست و جلسه اخیر شورای انتقال پایتخت خروجی چندان خوبی نداشت.

سخنگوی کمیسیون‌ شوراهای مجلس در جواب به این سوال که قانون جامع مدیریت بحران کشور در چه مرحله‌ای است؟ اظهار داشت: بررسی قانون جامع مدیریت بحران کشور در کمسیون شوراها تمام و به تصویب اعضای کمسیون رسیده است. به هیئت رئیسه ارائه شده تا در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

سلیمی با بیان اینکه قانون فعلی مدیریت بحران کشور یک قانون موقت و ناکار‌آمد است، ادامه داد: قانون جامعی برای مدیریت بحران کشور نداشتیم.

وی ادامه داد: در لایحه گذشته منابع مالی مشخص نبود اما در لایحه جدید پیش‌بینی شده که ستاد مدیریت بحران بودجه مختص به خود داشته باشد و اینگونه نیست که بودجه ستاد در بودجه سالیانه تقاضا شود. همچنین در این قانون پیش‌بینی شده که معاون اول رئیس جمهور، رئیس ستاد مدیریت بحران باشد تا در مواقع بحرانی دستگاه‌های ذیربط را برای کنترل بحران مدیریت کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با تاکید بر اینکه لایحه جامع مدیریت بحران یکی از مهمترین لوایحی است که در کمیسیون شوراهای مجلس به تصویب رسیده اضافه کرد: امیدواریم با تصویب آن در صحن علنی مجلس بحران‌های احتمالی را بهتر مدیریت و کنترل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید