افزایش قحطی و گرسنگی در سودان جنوبی

    کد خبر :279270

بر اساس آخرین تحلیل‌های سازمان ملل متحد و دولت سودان، بیش از هفت میلیون نفر در نتیجه پنج سال جنگ داخلی سودان جنوبی بدون دسترسی به کمک‌های غذایی از گرسنگی شدید رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، امدادگران هشدار داده‌اند که تشدید درگیری‌ها در این کشور می‌تواند هزاران نفر را دوباره گرفتار قحطی کند.

“آیود” یکی از ۱۱ شهرستانی است که در جنوب سودان با گرسنگی شدید مواجه است و با توجه به دور افتاده بودن و عدم دسترسی به منابع اساسی مانند آب و مراقبت‌های بهداشتی، اکثریت ساکنان آن با کمک‌های غذایی زندگی خود را می‌گذرانند.

یک تحلیلگر امنیت غذایی در سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد با توجه به آغاز فصل بارش که امدادرسانی را متوقف کرده و کمبود کشاورزی در این مناطق، وضعیت موجود رو به وخامت می‌رود. برخی مردم در مناطق قحطی زده از غارت باغ‌ها و منابع غذایی خود توسط نیروهای ارتش خبر داده اند و جنگ داخلی سودان جنوبی را منشاء این فاجعه می‌دانند. به گفته مقامات تا کنون نیمی از جمعیت شهر کنداک، یعنی حدود ۹۰۰۰ نفر آواره شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، اگرچه دولت سودان با همکاری امدادگران بین‌المللی در تلاش برای برقراری وضعیت عادی در این مناطق است اما موانع بر سر راه امدادگران، کمک‌رسانی‌ها را دشوار کرده و به گفته رئیس ماموریت سازمان ملل در سودان جنوبی، هم اکنون هزاران نفر از مردم این مناطق به مرداب‌ها گریخته و تنها با خوردن سبزیجات و میوه‌های وحشی زنده مانده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید