تشکیل «کمیته هوش مصنوعی» توسط کاخ سفید

    کد خبر :279185

یک مشاور فناوری وابسته به کاخ سفید می گوید: فیس بوک و گوگل نیازی به ترمز کردن در مورد پروژه های هوش مصنوعی خود ندارند.

به گزارش بازتاب به نقل از سی نت، مهندسین فناوری اطلاعات شاغل در شرکت های بزرگ سیلیکون ولی نگرانی هایی در خصوص رفتارهای کنگره و دولت در قبال پروژه های هوش مصنوعی دارند. اما به نظر می رسد این نگرانی ها فعلا بی مورد است چرا که این شرکت ها می توانند مطمئن باشند که حداقل کاخ سفید احتمالا سرعت گسترش هوش مصنوعی را کاهش نخواهد داد.

مایکل کرتیسیو، معاون دستیار رئیس جمهور در خصوص سیاست های تکنولوژیکی، گفت: “ما خطوط ارتباطی را قبل از اینکه الکساندر گراهام بل اولین تماس تلفنی را انجام دهد، پیگیری می کردیم و به پرواز کردن پیش از اقدامات برادران رایت توجه داشتیم. بنابراین ما مانع رشد تکنولوژی نخواهیم شد.”

این دیدگاه ها در جریان اجلاس AI برگزار شد که آمازون، فیس بوک، گوگل، اینتل و 34 شرکت دیگر را برای بحث در مورد تکنولوژی جذب کرده بود.

در حال حاضر بازار فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی به شدت گرم است. در نتیجه اولویت اصلی بزرگترین شرکتهای فناوری در جهان محسوب می شود.

این روزها بسیاری از شرکت های معتبر جهان نگران این هستند که همزمان با توسعه پروژه های هوش مصنوعی تحت بازجویی در کنگره یا بازخواست از سوی کاخ سفید قرار نگیرند.

اما دولت ترامپ وعده داده است که مقررات مناسب را از راه های تجاری حفظ کند. این در حالیست که برخی مخالفان توسعه بیپروای هوش مصنوعی معتقدند، نظارت ها به ویژه در مواردی مثل اتوموبیل های خودران باید تشدید شود.

شاید برهمین اساس هم باشد که کاخ سفید اعلام کرد که یک کمیته جدید ویژه هوش مصنوعی را تشکیل می دهد تا به کاخ سفید در مورد مسائل این حوزه کمک کند،افزون بر این ها به مشارکت های دولتی با صنعت و دانشگاه ها نگاه کند و سعی کند هماهنگی دولت با تحقیقات هوش مصنوعی را بهبود بخشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید