واکنش رئیس دادگاه انقلاب به انتقاد دولتی‌ها از فیلترینگ تلگرام: نظر آقای بازپرس، منطبق با قانون است

  • سیاسی
  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۳۶
    کد خبر :279131

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران در واکنش به انتقادات درباره تصمیم بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه مبنی بر فیلتر تلگرام گفت: اگر افراد از جنایات واقع شده در تلگرام و خطرات آن خبر داشتند، به راحتی می‌پذیرفتند که نظر آقای بازپرس، منطبق با قانون است.
موسی غضنفرآبادی درباره تصمیم قضایی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مبنی بر فیلتر شدن تلگرام و انتقاد برخی افراد و مقامات به این اقدام و خارج از حدود اختیارات دانستن آن اظهار کرد: اگر افراد از جنایات واقع شده در تلگرام و خطرات آن خبر داشتند، به راحتی می‌پذیرفتند که نظر آقای بازپرس، منطبق با قانون است.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران اضافه کرد: وقتی توسط یک ابزاری، جرم واقع یا تشدید می‌شود مانند حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی که تمام هماهنگی‌‌ها از طریق تلگرام صورت گرفت، آیا بازپرس می‌تواند روی ابزار و آلات جرم اظهارنظر کند یا خیر؟ بازپرس در رابطه با تلگرام نیز به عنوان یک ابزار جرم، اظهارنظر کرده است.

غضنفرآبادی گفت: البته شاید برخی‌ها بگویند از تلگرام استفاده خوب هم می‌شده؛ اما سئوال اینجاست که آیا بازپرس نمی‌تواند نسبت به چاقو یا اسلحه‌ای که هم اسفتاده صحیح و هم استفاده غلط و نادرست می‌شود، به عنوان آلت جرم تصمیم بگیرد؟ این خیلی واضح و بدیهی است.

رئیس دادگاه انقلاب افزود: به نظر من کسانی که مطرح می‌کنند این اقدام از نظر حقوقی درست است یا خیر، از جرایمی که از طریق تلگرام انجام شده و می‌شود اطلاع کامل ندارند. ضمن اینکه گاهی اوقات اصلاً ما به متهمین و کسانی که مرتکب جرایم وحشتناکی از طریق این ابزار می‌شوند، دست‌رسی نداریم و لذا ما باید ابزار را از دست مجرم بگیریم.

غضنفرآبادی تصریح کرد: برای کسانی هم که کسب و کار راه‌انداخته بودند، پیام‌رسان‌های داخلی موجود است و می‌توانند به پیام‌های رسان‌های داخلی کوچ کرده و کاسبی خود را ادامه دهند. دولت هم موظف است حمایت‌های لازم را از پیام‌رسان‌های داخلی انجام دهد تا تقویت شوند.

رئیس دادگاه انقلاب درباره مقایسه کردن فیلترینگ تلگرام با مسدود کردن اتوبانی که در آن یک خودرو تخلف کرده است گفت: اینها مثال‌های انحرافی است و قضیه تلگرام با چیزهایی که آنها می‌گویند بسیار متفاوت است. ضمن اینکه چرا در برخی جاهای خطرناک، در خیابان‌ها و جاده‌ها سرعت‌گیر می‌گذارند؟ دلیلش چیست؟ چون خطر وجود دارد و احتمال می‌رود افرادی آسیب ببینند، در این مسیرها سرعت‌گیر می‌گذارند.

غضنفرآبادی تاکید کرد: وقتی در تلگرام انواع جنایت‌ها، خرید و فروش انواع مواد مخدر، تبلیغ علیه دین، خدا و پیامبر و جرایم علیه حیثیت و آبروی افراد انجام می‌شود، مشخص است که باید حفاظ گذاشته شود. متاسفانه برخی از این مسئولان عمق این فاجعه را درک نکردند که باید بیشتر مطالعه و تحقیق کنند. بنده به عنوان مسئول دادگاه انقلاب حاضرم درباره خطرات تلگرام توجیه‌شان کنیم و کسانی هم که اطلاع دارند و باز هم حرف‌های انحرافی می‌زنند، خائن به نظام و انقلاب هستند و قصد و غرض و مرض دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید