وزیر بهداشت:خروج آمریکا از “برجام” به نفع ماست

  • سیاسی
  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۳۲
    کد خبر :279122

وزیر بهداشت با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: این خروج به نفع ماست.

به گزارش ایسنا، حسن هاشمی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: دولت و تیم دیپلماسی تلاش‌های بسیاری برای به ثمر نشاندن برجام داشتند؛ اما سرانجام آمریکا از برجام خارج شد.

وی افزود: این بهترین اقدام آمریکا در این شرایط جنگ روانی بود که راه انداخته بود که می‌رود یا می‌ماند. این دندان لقی بود که باید کنده و دور انداخته می‌شد و این خروج به نفع ماست.

هاشمی با بیان اینکه جوانان ما تجربه ای نسبت به دوران انقلاب ندارند، گفت: در این شرایط خیلی مهم است که افکار عمومی و به ویژه جوانان و نوجوانان را اقناع کنیم آنچه تبلیغات مسموم بین المللی علیه ما و انقلاب اسلامی به راه انداخته‌اند، درست نیست.

وی افزود: جوانان و نوجوانان ما تجربه‌ای از رفتار استعمارگرایانه آمریکا و متعهدانش و مصائب دوران دفاع مقدس و بدعهدی های آمریکا ندارند و این وظیفه ماست که مردم را اقناع کنیم و نشان دهیم که آمریکاست که بدعهد است، اوست که دنبال زیاده خواهی است و به تبع او سایر قدرت ها نیز این رفتار را دارند.

هاشمی تاکید کرد: چهار سال پیش چه چهره‌ای از ایران ساخته بودند، اما چند شب پیش با پشت کردن آمریکا به برجام چه بازخوردی در میان خود مردم آمریکا و اروپا نسبت به این مسئله به وجود آمد؟

یک صدا باید از ایران بلند شود؛ آن‌هم دستور “رهبری” است

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این شرایط باید یک صدا، از ایران بلند شود و آن هم دستور مقام معظم رهبری است و به یاری خدا این مرحله را هم پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: در قبال این مسائل و شرایط موجود سه راه بیشتر نداریم، یا تسلیم محض شویم یا بجنگیم و یا رفتار بازدارنده داشته باشیم که سیاست جمهوری اسلامی بر بازدارندگی است، اما برای عزت کشورمان هیچ وقت ذلت را نمی‌پذیریم.

هاشمی با بیان اینکه رفتار جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی بر محور عقلانیت است و کاملا علمی است، گفت: هر حوزه‌ای تخصص خود را می‌طلبد، از جمله حوزه سیاست خارجی و برخی فکر می‌کنند می‌شود در هر حوزه‌ای اظهار نظر کرد.

وی افزود: افرادی که امروز در سطح بین‌المللی برند هستند اداره دستگاه دیپلماسی را برعهده دارند.

هاشمی با تاکید بر اینکه ظرف چند هفته آینده تکلیف برای افکار عمومی روشن می‌شود گفت: ضرورت دارد که افکار عمومی قانع شوند.

وی تاکید کرد: تنها موشک و اسلحه بازدارنده نیست و اصل بازدارندگی اقناع مردم است، اینکه مردم اقناع شوند و بدانند کدام طرف بدعهد است. رییس جمهوری نیز در قبال این حرکت بی‌ادبانه رییس جمهور آمریکا و فحاشی های او بسیار مودبانه و دیپلماتیک برخورد کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید