اصلاح طلبم؛اما شهر را سیاسی اداره نمی‌کنم/شهرداری تهران آرامش می‌خواهد

    کد خبر :278999

سرپرست شهرداری تهران و یکی از کاندیدای تصدی این پست با اشاره به اینکه پس از فراز و نشیب های اخیر، شهرداری تهران ارامش می‌خواهد، گفت: اصلاح طلبم؛ اما شهر را سیاسی اداره نخواهم کرد.

سمیع الله حسینی مکارم در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح برنامه خود برای مدیریت شهری در صورت انتخاب برای تصدی پست شهرداری تهران گفت: اصلاح طلبم و همیشه در کنار دکتر نجفی بوده‌ام.

وی با بیان اینکه معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات بوده است، گفت: معاون سازمان میراث فرهنگی در دولت آقای روحانی بودم و دفاع من از دولت و اصلاح طلبان در همین چند ماه گذشته در شهرداری محرز و مبرز است.

هیچ گاه با آقای قالیباف ارتباطی نداشته‌ام

وی درباره ارتباطش با قالیباف شهردار پیشین تهران اظهار کرد: هیچ گاه با آقای قالیباف ارتباطی نداشته‌ام. در دوران شهرداری قبلی به دعوت آقای نجفی که عضو شورای شهر بودند از دولت و به شهرداری آمدم. در آن دوران معاون یکی از زیرمجموعه های شهرداری بودم. من در شهرداری معاون آقای کرباسیان وزیر فعلی اقتصاد و دارایی بودم.

نگاهم به مسایل شهری نگاهی حرفه‌ای و غیر سیاسی است

این کاندیدای شهرداری تهران با اشاره به اینکه نگاهم به مسایل شهری نگاهی حرفه‌ای و غیر سیاسی است و تعارفی با هیچکس ندارم بر ادامه راه نجفی تأکید کرد و ادامه داد: شهرداری تحمل تغییرات مدیریتی را ندارد. نقش مهمی در انتصاب مدیران دکتر نجفی داشته‌ام و از آنها دفاع می‌کنم.
حسینی مکارم درباره استفاده از جایگاه شهرداری تهران برای میل به سوی اهداف سیاسی بالاتر تاکید کرد: قطعا میل به موفقیت بصورت ذاتی در هر انسانی وجود دارد؛ اما همانطور که پیش تر اعلام کردم با اینکه یک اصلاح طلب هستم اما تهران را سیاسی اداره نخواهم کرد.

سیاست داخلی و خارجی بر تار وپود هر شهر و شهروندش تاثیرگذار خواهد بود

وی با تاکید بر اینکه تهران پایتخت سیاسی کشور است اما من آن را سیاسی اداره نخواهم کرد، گفت: تهران پایتخت سیاسی است و قطعا تعاملات سیاسی می‌طلبد؛ اما در نحوه اداره شهر نباید سیاست زده عمل کرد و شهر را بیلبورد تبلیغات خود نمود. یقینا سیاست داخلی و خارجی بر تار وپود هر شهر و شهروندش تاثیرگذار خواهد بود؛ بطور مثال مساله ای که برای برجام در حوزه دیپلماسی بوجود آمده است، این موضوع تاثیرات خود را خواهد داشت و ما می‌بایست برنامه‌ای برای مواجهه با آن داشته باشیم و بدانیم چگونه در شرایط جدید، با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی شهر، اقتصاد درون زا را فعال کنیم و این مورد با سیاسی اداره کردن شهر در معنی عام متفاوت است.

با وعده‌های توخالی نباید رأی گرفت

سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر اولویت سوم خود را مسائل اجتماعی فرهنگی معرفی کرده است، افزود: بعد از آنکه از جلسه با کمیسیون مربوطه بیرون آمدم به من گفتند شما نباید چنین حرفی را در این کمیسیون می زدید و این در رأی اعضا تاثیر خواهد داشت که عرض کردم با وعده‌های توخالی نباید رأی گرفت؛ بلکه باید بر اساس برنامه و نیازمندی ها پیش رفت.

به گفته وی، بر اساس تحقیقات میدانی ، معضل اول تهران و شهروندانش بحث حمل و نقل و ترافیک و پس از آن آلودگی هوا و مسائل اجتماعی و فرهنگی است که بنده اعتقاد دارم که قطعا حل هر یک از این معضلات در بهبود اولویت بعدی تاثیر بسزایی دارد، برای مثال حل مسئله ترافیک و حمل و نقل بر آلودگی هوا و هر دو آنها بر سلامت روان اجتماعی تاثیرات مهمی خواهد داشت و یقینا به صورت موازی برای حل همه این مسائل اقدام خواهم کرد.

کاندیدای شهرداری تهران ادامه داد: عملکردم در بحث مدیریت مالی و اقتصادشهری روشن است، یکی از نقاط مهم در شهرداری همین موضوع موارد مالی و در آمدزایی پایدار شهری است که می توانید به آمار شفافی که از این حوزه در عملکرد چند ماهه ام وجود دارد رجوع کنید. اگر درآمد باشد، اگر کنترل هزینه شود و اگر گلوگاه های فساد مسدود شود کارهای خوبی می توان انجام داد. از سویی دیگر برای میراث فرهنگی و گردشگری که امروزه یکی از حوزه های مهم و کلیدی شهر تهران است، برنامه عملیاتی دارم و کار کرده‌ام .

شهرداری تهران بعد از فراز و نشیب های اخیر نیازمند آرامش است

حسینی مکارم تاکید کرد: عادت ندارم از خودم زیاد بگویم اما دوران سرپرستی‌ام که در این یک ماه طی شد را بررسی نمایید و خود نشان دهنده عملکرد و میزان اشراف من در مسائل شهری است. بی پرده بگویم شهرداری تهران بعد از فراز و نشیب های اخیر نیازمند آرامش است. باور دارم در این شرایط با ثبات در شهرداری، می توان این آرامش را به این مجموعه بزرگ برگرداند.

شعار من “طهران برای تهران” است

وی درباره بهره گیری از جوانان و بانوان در مجموعه شهرداری تهران نیز گفت: شعار من “طهران برای تهران” است. حروف طهران را اینگونه تفسیر کردم “طراوات، هوشمندی، رضایتمندی، امید و نوآوری”. این طهران که مد نظر من است جز با حضور مدیرانی جوان و متخصص و خلاق پدید نخواهد آمد.

شهردار شدم؛ اولین بخشنامه‌ ابلاغی‌ام در بحث جوانان خواهد بود

سرپرست شهرداری تهران اظهار کرد: در بحث زنان بخشنامه‌ای ابلاغ کردم که در تمامی مناصب شهرداری از حضور زنان استفاده شود. در بحث جوانان در حال نگاشتن چنین بخشنامه‌ای هستم و می‌خواهم به تمام زوایای آن توجه شود به همین خاطر نخواستم تنها رفع تکلیف باشد. اگر شورای شهر تهران مجددا به بنده اعتماد کند اولین بخشنامه ای که ابلاغ خواهم کرد در بحث جوانان خواهد بود و اگر هم که این فرصت را نداشتم این طرح را به شهردار محترم تهران تقدیم خواهم کرد.

وی تاکید کرد: بعضی وقتها فراموش می کنیم تهران پایتخت کشور است، این شهر نیازمند آرامش و آسایش است و نباید درگیر حواشی مختلف شود. بیاییم باهم آرامش را به شهر برگردانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید