پشت پرده جنجالی ترین رویداد هفته ؛چرا داعش به مجتمع کوروش حمله کرد؟

    کد خبر :278982

محسن غرویان در واکنش به تبلیغات عجیب فیلم «به وقت شام» گفت: « استفاده از یک روش تبلیغ که میان میان کودکان و جوانان و نوجوانان وحشت آفرینی باشد درست نبوده و خیلی موافق ذوق مردم نیست. به هر حال راه های دیگری نیز برای تبلغات وجود دارد».
ابراهیم حاتمی کیا و «به وقت شام» اش یک بار دیگر خبرساز شد. این بار به واسطه استفاده از یک روش تبلیغاتی جدید یا بهتر بگوییم عجیب. این رویداد البته به جنجالی ترین خبر هفته تبدیل شد . ماجرا از این قرار است که حاضران در مجموعه سینمایی کوروش – دوشنبه- مورد حمله داعشی های تقلبی قرار گرفتند. به گواه فیلم های منتشر شده از این رویداد، چند نفر با لباس و گریم سوار بر اسب و شمشیرکشان در هیبت نیروهای داعش وارد سالن شده و بلوایی به پا کردند. اشک بچه ها و فریاد بزرگترها از این تبلیغات محیطی غیر معمول در آمد و آقای فیلم ساز مورد نقد قرار گرفت. خودش اما می گوید که در جریان نبوده است.
او در پیامی خطاب به تیم تبلیغاتی « به وقت شام» نوشت: « یا حق، بچه‌های گروه تبلیغاتی فیلم «به وقت شام»، من شاهد زحمات مومنانه و شبانه‌روزی شما در این چند ماه بودم؛ ولی این نمایش کوروش در شان “به وقت شام” نبود. خستگی دو ماه سفر به شهرهای ایران بر تنم ماند. من تصورم آن بود که قرار است کسی به شکل ریش قرمز در فضای بیرونی کوروش بایستد و مردم با او عکس بیاندازند. نه اسبی و نه جمعی و نه فریادی، آن هم داخل مجتمع در مخیله‌ام نبود و من بی‌خبر بودم. عزیزانِ آزرده‌خاطر در مجتمع کوروش، اعم از مردم و کسبه‌ی محترم، اگر دلی لرزید، اگر وحشتی ایجاد شد، بر ما ببخشید و حلال‌مان کنید.»


به گزارش نامه نیوز، این پیام اما موج ایجاد شده علیه حاتمی کیا و موسسه موج را فروننشاند. کاربران در شبکه های اجتماعی ضمن یادآوری حرف های حاتمی کیا در مراسم جشنواره فیلم فجر، او را به باد انتقاد گرفتند. برخی خواهان ورود مدعی العموم به موضوع شده و به دنبال مرجعی برای پیگیری این موضوع گشتند. مرجعی که به گفته محسن غرویان ، مدرس حوزه علمیه قم شورای شهر تهران است. او در گفت و گو با «نامه نیوز» به ماجرای «کوروش» واکنش نشان داد و گفت: « باید ببینم افکار عمومی چه قضاوتی دارد اما به نظر من استفاده از یک روش تبلیغ که میان میان کودکان و جوانان و نوجوانان وحشت آفرینی باشد درست نبوده و خیلی موافق ذوق مردم نیست. به هر حال راه های دیگری نیز برای تبلغات وجود دارد».

وی افزود: «استفاده از هیجان و احساسات مردم به شکل غیر عرفی روش صحیحی نیست و بازتاب خوبی هم نخواهد داشت».

غرویان در پاسخ به اینکه معیار سنجش نظر مردم در این باره چه خواهد بود، گفت: «ظرف چند روز آینده افکار عمومی خود را نشان می دهد و مشخص می شود که این تبلیغ چه اثری داشته است. بعد از آن است که باید انتظار داشت، اولیا امور و مسئولین ذی ربط موضوع را مورد بررسی قرار دهند.»

وی تصریح کرد: « نمایندگان مردم در شورای شهر تهران می توانند در این خصوص نظر داده و یک رای را انشا کنند. این یک موضوع مردمی است و نمایندگان آن ها قانونا حق پیگیری دارند. به نظر من شواری شهر تهران بهترین مرجع برای پیگیری این موضوع است و میتواند نظر مردم را سنجیده و به عنوان وکیل آن ها نظر دهد. نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز می توانند چنین کنند».

غرویان از نمایندگان مردم تهران در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی را مسئول پیگیری این ماجرا می داند اما نمی توان از نقش مدعی العموم نیز غافل شد. آخرین خبر این است که سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران در واکنش به اقدام اخیر گروهی در مجتمع تجاری کوروش که با هدف تبلیغ فیلم سینمایی به وقت شام انجام شده بود و انتقاداتی را برانگیخت گفته است: این اقدام کار خلافی بوده و بدون هرگونه هماهنگی با پلیس انجام شده است. وی تاکید کرد: پس از این اتفاق که باعث نگرانی برخی از افراد حاضر در این پاساژ تجاری شده بود مسئولانی که دست به این اقدام زده بودند احضار شده و با آنها برخورد قانونی انجام خواهد شد.

نکته اساسی و سوالی که برای مردم ایجاد شده این است که ابراهیم حاتمی کیا که در کارها و پروژه های خود همیشه همه در همه مراحل حضور دارد چگونه از این ماجرا بی خبر مانده است ؟ و بحث دیگر اینکه این رخداد اگر چه با عذرخواهی حانمی کیا مواجه شده ولی کسانی که این مساله را پدید آورده اند حتما می بایست توسط مراجع ذی ربط مورد پرسش قرار گیرند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید