یک نماینده مجلس: ردپای برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها در زمین‌خواری مشهود است

  • سیاسی
  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰
    کد خبر :278916

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس گفته است که ردپای برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها در زمین‌خواری مشهود است.

شکور پورحسین نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی و قاضی ویژه مبارزه با زمین‌خواری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در چند سال اخیر به صورت سالیانه به پرونده‌های موجود درباره زمین‌خواری افزوده می‌شود، گفت: در نتایج بررسی‌ها به این موضوع رسیدیم که زمین‌خواری در کشور سیستماتیک شده است و در برخی مواقع ردپای سازمان‌ها و ارگان‌ها در تخلفات رخ داده وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی پرونده‌ها وجود دارد که اموال دولتی با جعل اسناد به نام افراد شخصی شده‌اند که در این زمینه نیز دستگیری‌ها انجام شده است.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس با تاکید بر اینکه در بحث زمین‌خواری در برخی موارد به پرونده‌های با رقم بالا و با باندهای حرفه‌ای مواجه هستیم، افزود: برخی از پرونده‌ها به قدری سنگین است که منابع طبیعی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت را درگیر خود می‌کند.

قاضی ویژه مبارزه با زمین‌خواری تصریح کرد: در برخی از مواقع نیز پرونده‌های از تخلفات در تعاونی‌ها وجود دارد که با رانت توانسته‌اند اقداماتی را انجام دهند که در این زمینه نیز ورود کرد‌ه‌ایم.

پور حسین تصریح کرد: البته بیشترین پرونده‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرد درباره تغییر کاربری‌ها و انتقال اموال دولت به غیر است.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس با اشاره به بزرگترین رقمی که در این سال‌ها به بیت‌المال عودت داده است، گفت: در جریان بررسی‌ پرونده‌ها، پرونده‌های وجود داشته که 300 میلیارد ارزش داشته که با پیگیری‌ها لازم این مبلغ به بیت‌المال بازگردانده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید