آمریکا ۹ فرد و شرکت ایرانی را تحریم کرد

    کد خبر :278911

تنها چند روز پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، واشنگتن تحریم هایی را علیه ۶ فرد و ۳ شرکت وضع کرده و مدعی شده این افراد و شرکت ها در زمینه انتقال میلیون ها دلار پول به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال بوده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده، با همکاری دولت امارات توانسته فعالیت های این شبکه بزرگ مستقر در امارات را مختل نماید. آمریکا همچنین بانک مرکزی ایران را متهم ساخته که به این گروه کمک کرده که برای دور زدن تحریم های غرب به دلارهای نگه داری شده در نزد بانک های خارجی دسترسی پیدا کند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «حکومت ایران و بانک مرکزی این کشور از دسترسی خود به نهادهای مالی در امارات سوء استفاده کرده اند تا برای تامین مالی فعالیت های سپاه قدس دلار به دست بیاورند… و هدف خود از کسب این دلارها را پنهان کرده اند.»

پس از بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، امارات هم اعلام کرد که این افراد و شرکت ها را در فهرست افراد و سازمان های تروریستی تحت تحریم خود قرار داده است.

خزانه داری آمریکا مدعی شده، یکی از شرکت های تحریم شده همچنین در زمینه خارج کردن درآمدهای نفتی ایران از حساب های بانک مرکزی ایران نزد بانک های خارجی جهت تامین مالی فعالیت های سپاه قدس فعال بوده است.

رویترز در فوریه 2015 مدعی شده بود که به رغم تحریم ها، حداقل یک میلیارد دلار پول نقد به داخل ایران قاچاق شده است. منابع آگاه به رویترز گفته بودند، این پول قبل از رسیدن به ایران از کانال صرافی ها و شرکت های صوری در دوبی و عراق عبور کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید