رقابت بر سر سلبریتی‌های غیرواقعی!

    کد خبر :278847

حضور چهره‌های شناخته‌شده در برنامه‌های تلویزیونی، این روزها به اتفاقی روتین بدل شده که در مناسبت‌های ویژه بیشتر هم به چشم می‌خورد. این مساله که در نهایت می‌تواند به تولید برنامه‌های تکراری و رقابت بیهوده برنامه‌سازان برای حضور چهره‌ها منجر شود، اغلب تولید برنامه‌هایی بی‌محتوا را رقم می‌زند که تقاضای دریافت مبالغ هنگفت از سوی سلبریتی‌ها بار مضاعفی را هم بر رسانه تحمیل می‌کند.در همین راستا با تعدادی از برنامه‌سازان و مجریان تلویزیونی گفت‌وگوهایی را انجام شده است.

بروید و سلبریتی دعوت کنید

احسان ارغوانی، تهیه‌کننده برنامه «بوی عیدی» هم نقش اسپانسرهای برنامه‌های تلویزیونی در دعوت از سلبریتی‌ها را پررنگ می‌داند و اظهار می‌کند: زمانی که حامی مالی برنامه بخواهد که سلبریتی‌ها در آن حضور داشته باشند، اگر تهیه‌کننده هم مخالف باشد، مجبور است که بپذیرد.

برنامه‌های تلویزیونی ستاره تولید کنند

منصور ضابطیان، مجری و تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی هم در این راستا مشکل را از بازیگران و مهمانان برنامه‌ها نمی‌داند و از نظر او در همه جای دنیا تعداد افرادی که برای برنامه‌های تلویزیونی جذاب هستند، محدود است. او مشکل را از ساختار برنامه‌ها که شبیه به هم هستند، می‌بیند و از نظر او برنامه‌های تلویزیونی به ویژه گفت‌وگو محورها طرحی ندارند برای اینکه بدانند با هنرمندان چگونه صحبت کنند.

ضابطیان راه حلی برای جلوگیری از تکراری شدن برنامه‌ها ارائه می‌دهد و اضافه می‌کند: کارکرد بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی در سراسر جهان این است که ستاره‌های خودشان را تولید کنند و از ستاره‌های دیگر استفاده نکنند. برای همین یکی از کارهایی که در برنامه‌های تلویزیونی می‌توانیم انجام دهیم این است که افراد و استعدادهای جدید را بیابیم و ستاره‌های خودمان را ایجاد و از آن‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم کمبود این نوع افراد را در برنامه‌ها جبران کنیم.

هرمز شجاعی مهر، مجری تلویزیون با اشاره به تکراری شدن برنامه‌های تلویزیون در مناسبت‌های مختلف می‌گوید: زمان عزا و شادی در کشور، همه شبکه‌ها مانند هم عمل می‌کنند و هیچ فرقی هم با هم ندارند و فقط هزینه صرف می‌شود؛ بنابراین به نظرم برنامه‌ها باید یک کاسه شوند.

او درباره پرداخت هزینه به هنرمندان در قبال حضور در برنامه‌های تلویزیون بیان می‌کند: به نظرم هنرمندانی که به برنامه‌ها دعوت می‌شوند، معمولا باید پول بگیرند زیرا زندگی‌شان هم از این راه می‌گذرد. به نظرم افرادی که پول نمی‌گیرند اشتباه می‌کنند. یک هنرمند و هنرپیشه بعد از سال‌ها کار کردن معروف شده و حالا می‌خواهد به عنوان مهمان به برنامه‌ای بیاید؛ بنابراین طبیعی است که عوامل باید پول بدهند تا در برنامه حضور پیدا کند.

از جذابیت سلبریتی‌ها استفاده نشده است

احسان کرمی، مجری و بازیگر تلویزیون درباره حضور سلبریتی‌ها در تلویزیون و اهمیت برنامه‌سازی در این راستا می‌گوید: به نظرم ایراد چنین برنامه‌هایی از مهمانان نیست، بلکه از شکل برنامه‌سازی است. اگر برنامه‌سازهای صاحب فکر، ایده، به‌روز و باسلیقه در تلویزیون مشغول به کار شوند طبیعتا این روند از بین می‌رود. همان‌طور که تعداد کمی از برنامه‌های گفت‌وگو محور همین مهمانان را دعوت کرده‌اند اما به دلیل اینکه شکل برنامه متفاوت بوده، گفت‌وگوها نیز جذاب شده است.

او ادامه می‌دهد: هنوز از ۲۰ درصد جذابیت سلبریتی‌ها هم در تلویزیون استفاده نشده است و این مساله به ضعف برنامه‌سازی در تلویزیون برمی‌گردد. در واقع تلویزیون ما بیشتر یک رادیو تصویری شده است که دو نفر می‌نشینند و گفت‌وگو انجام می‌دهند و هیچ جذابیتی ندارد.

الهام غفوری، تهیه کننده سریال پایتخت بر پرهیز از شباهت‌های برنامه‌های تلویزیونی اشاره و اظهار می‌کند: شباهت‌ها را در هر جایی باید از بین برد و برنامه‌های جذاب‌تر و متنوع‌تر ایجاد کرد؛ البته که حضور هنرمندان هم عاملی است که باعث می‌شود مردم شبکه‌های تلویزیون را تماشا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید