کشف ۳ محموله کالای قاچاق

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۴۴
    کد خبر :278762

ماموران گمرک بازرگان از ۳ دستگاه کامیون ورودی از ترکیه ۷۳۰ اصله نهال انگور قاچاق کشف کردند.

به گزارش صدا وسیما، همچنین ماموران این گمرک، از یک دستگاه کامیون دیگر لوازم آرایشی از قبیل ماسک صورت و بدن از جنس قهوه کشف و ضبط کردند.

در این محموله لوازم آرایشی در داخل منبع آب پلاستیکی در زیر کانتینر این کامیون ورودی از کشور ترکیه پنهان شده بود که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک و همچنین استفاده از تجهیزات کنترلی پیشرفته کشف و ضبط شد.

در عملیات سوم، ماموران گمرک بازرگان با استفاده از دستگاه ایکس ری برغم اظهار نکردن راننده اتوبوس ۲۵۱ ثوب البسه و انواع کمربند کشف کردند.

ماموران گمرک بازرگان در حین اسکن اتوبوس به قسمتهایی از اتوبوس مشکوک شده و برای بازرسی فیزیکی به ارزیابی نقاط علامت گذاری شده اقدام کردند.

به این ترتیب در کانال‌های اتوبوس و همچنین در جای خواب اتوبوس به صورت ماهرانه‌ای ۲۵۱ ثوب البسه و انواع کمربند جا سازی شده بود.

گمرک ایران با الکترونیکی شدن و تجهیز به سامانه کنترلی ایکس ری و تغییر و تحولات اخیر خود توانست مقام اول کشفیات قاچاق مواد مخدر را در سال ۲۰۱۷ از سوی سازمان جهانی گمرک کسب کند.

تعداد ایکس ری‌ها در گمرکات کشور نسبت به سال ۹۲ به چهار برابر افزایش یافته و تجهیز گمرکات به ایکس‌ری‌های کامیونی طبق برنامه در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید