دبیر مجمع استانداران ادوار کشور:

مجمع استانداران ادوار پیگیر افزایش اختیارات استانداران است

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۳۸
    کد خبر :278752

دبیر مجمع استانداران ادوار کشور گفت: مجمع پیگیر تحقق افزایش اختیارات استانداران است.

به گزارش ایسنا، حسین طاهری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برای برگزاری نشست استانداران ادوار در استان‌ها از کلیه استانداران دعوت و حضور آنها پیگیری می‌شود، عنوان کرد: گاهی به دلیل برخی جلسات و موانع، حضور کلیه استانداران ادوار یک استان در کمیته استانی میسر نمی‌شود و به دلیل اینکه امکان تعویق جلسات وجود ندارد با استانداران حاضر جلسات کمیته استانی برگزار می‌شود.

وی در خصوص افزایش اختیارات استانداران بیان کرد: بحث افزایش اختیار استانداران از مدت‌ها قبل مطرح است و تاکنون دولت اختیارات نمایندگان خود در استان‌ها را افزایش داده است که البته استانداران همچنان خواهان افزایش اختیارات هستند بر همین اساس مجمع استانداران ادوار این بحث را دنبال و پیشنهادات استانداران را دریافت می‌کند تا به نتیجه مطلوب جهت افزایش اختیار آنان بیانجامد.

طاهری درخصوص زمانبندی برگزاری جلسات مجمع و کمیته‌های استانی اظهار کرد: تلاش مجمع بر این است که ماهانه جلسات کمیته استانی برگزار شود که در سال به برگزاری 12 جلسه کمیته در استان‌ها ختم می‌شود، اما گاهی فعالیت‌هایی همچون انتخابات مطرح است که این امر جلسات کمیته‌ها را با تعویق مواجه می‌کند، اما از سال 94 روال کار بر برگزاری 6، 8 و 12 جلسه بوده است که در مجموع طی 3 سال اخیر 24 جلسه برگزار شده است.

دبیر مجمع استانداران ادوار کشور به تخصصی شدن دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: تا زمانی که دانشگاه ساختاری عام و عمومی داشته باشد وضعیت کنونی ادامه خواهد داشت، اما با تخصصی شدن آنها بازدهی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

حسین طاهری در نشست مشترک استانداران ادوار استان مرکزی و منتخبی از مدیران استان مرکزی، با اشاره به برگزاری سومین جلسه مجمع در قالب کمیته های استانی در استان مرکزی که آخرین آن در آبانماه سال ١٣٩٤ برگزار شده است، گفت: مجمع استانداران در سال ١٣٨٤ به صورت رسمی تشکیل و کار خود را آغاز کرد و زیرمجموعه آن تحت عنوان کمیته استانی نیز فعال شد.

وی تصریح کرد: حضور استانداران در کمیته استانی موضوعیت خاصی دارد و باعث می شود استانداران با سلایق سیاسی و مدیریتی خاص خود کنار هم گرد آیند و زمینه تبادل تجربیات فراهم شود و این هم افزایی به استان کمک شایانی خواهد داشت.

طاهری با اشاره به ابتکار عمل این جلسه و حضور تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مرکزی در آن بیان کرد: در گذشته شاهد بیان برخی نظرات استانداران با خطاب مستقیم بودیم که در این زمینه بیان نظرات و بیشنهادات به شکل غیرمستقیم پسندیده تر است. البته طرح مسائل باید همراه با راهکار و پیشنهادات اجرایی و همراه با نوآوری باشد که این امر اثربخشی مناسبی به همراه خواهد داشت و این امر قطعا مستلزم تمرکز حواس نسبت به مسائل و واکنش درست است.

وی با تاکید بر نفوذ دانشگاه ها در جامعه و تلاش در جهت رفع مشکلات افزود: باید اثربخشی دانشگاه ها از نظر علمی در جامعه تسری یابد و نیروهای متخصص دانشگاهی به جای محبوس شدن در دانشگاه ها به عرصه های مختلف وارد شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست استانداران ادوار استان مرکزی( علی اکبر شعبانی فرد، شکرالله حسن بیگی، محمد علی خواجه بیری، علی دانش منفرد آشتیانی، جابریان و طهایی) به بیان نظرات و پیشنهادات خود به منظور رفع مشکلات صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، علمی استان و البته بحران آب پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید