ترکیبی جذاب از هوش مصنوعی و «لنز گوگل»

    کد خبر :278573

ترکیب خیره کننده هوش مصنوعی و لنز گوگل نشان می دهد زندگی با کمک تکنولوژی تا چه حد زیباتر است.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، به زودی شاهد یک به روزرسانی خارق العاده برای گوگل لنز خواهیم بود. این به روز رسانی که بر پلتفرم AI-AR مبتنی است، باعث می شود به زودی در هر زمان و مکان به حرفه ای ترین سیستم موقعیت یابی مجهز شویم.

این پلت فرم لنز ترکیبی از پیشرفته ترین دستاوردهای شرکت گوگل در حوزه کامپیوتر و پردازش زبان طبیعی با قدرت جستجوی گوگل است. گوگل اکنون یک استدلال قانع کننده دارد تا نشان دهد چرا راه خود را برای توسعه AI و نرم افزارهای مفید تر از بزرگترین رقبای خود مانند آمازون و فیس بوک تولید خواهد کرد.

قرار است لنز گوگل به طور موثری تبدیل به موتور گوگل برای دیدن، درک و تقویت دنیای واقعی باشد. این دوربین درحوزه وضوح و کارایی از نرم افزارهای گوگل مانند اسیستنت نیز کمک گرفته است.

با کمک این تکنولوژی شما می تواند هر نوع از اشیاء، محیط ها، افراد و حیوانات (یا حتی عکس های حیوانات) و هر قطعه ای از متن را بررسی کرده و تمامی اطلاعات نشانه های خیابان، منوهای رستوران و کتاب های ان حوالی را رصد کنید.

برای این فرایند،گوگل از پایگاه اطلاعات گسترده ای از جستجو استفاده می کند تا اطلاعات قابل قبولی مانند خرید پیوندها برای محصولات و توضیحات ویکی پدیا را در قالب اطلاعات بگنجاند.هدف اصلی این است که کاربران را در مورد محیط خود وهمه اشیاء در این محیط آگاه سازد.

اگرچه این پلتفرم، اولین بار در کنفرانس I / O سال گذشته معرفی شد ،اما در حال حاضر به طور مستقیم به دوربین های اندرویدی در دستگاه های گوگل پیکسل، و پرچمداران شیائومی، الجی و موتورولا نیز متصل می شود .

عجیب و مهم ترین بخش ماجرا این است که گوگل اعلام کرده این لنز در حال حاضر می تواند متن را تجزیه کند، لنز گوگل حتی می تواند سبک لباس و مبلمان توصیه شده برای کاربر را تشخیص دهد.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، این ویژگی اکنون به عنوان تبلیغات کار می کند،چرا که قادر به شناسایی تعدادی از محصولات مختلف از پیراهن ها تا کتاب ها و نقاشی های خاص یک برند است.

البته این نسخه هنوز به طور کامل آزمایش شده و می تواند نواقصی داشته باشد. اما به نظر می رسد نسخه کنونی مورد استقبال بالای کاربران قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید