رونمایی از اولین دیزل تمام ایرانی در تابستان ۹۷

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
    کد خبر :278505

رئیس سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، گفت: در فصل تابستان اولین دیزل تمام ایرانی با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار را رونمایی و به جامعه صنعتی کشور معرفی می کنیم.

به گزارش مهر، دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در خصوص مهمترین برنامه های این سازمان در سال جاری، اظهار داشت: در پایان سال دومین همایش پیشرانه های دریایی را خواهیم داشت و یکی از سامانه های رانشی را که مورد تحریم قرار گرفته را در پایان سال رونمایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این سامانه سرعت رانش بسیار بالایی را برای شناورها خواهد داشت، اظهار داشت: همزمان در حوزه دیزل در حال فعالیت هستیم که در فصل تابستان اولین دیزل تمام ایرانی با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار را رونمایی و به جامعه صنعتی کشور معرفی می کنیم. این دیزل در حوزه ریلی استفاده می شود که به طور همزمان بر روی مدل گازسوز و دریایی آن نیز کار کرده ایم و با انجام این کار ایران به جرگه کشورهای تولید کننده دیزل صد در صد ایرانی خواهد پیوست.

رئیس سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح با اشاره به ورود این سازمان به موضوع سامانه های الکتروموتور BLDC که انقلابی در عرصه صنعتی کشور است، گفت: کاربرد این الکتروموتورها در کولرهای آبی، دوچرخه ها، موتورسیکلت ها و خودروهای برقی است که امروز کولر و دوچرخه و موتور سیکلت آن را انجام داده ایم و در حال کار بر روی خودرو هستیم.

رستگاری ادامه داد: استفاده کمتر از سوخت های فسیلی و کاهش آلایندگی هوا از جمله ویژگی های بارز ورود به عرصه الکتروموتورهای BLDC است.

وی در پایان با بیان اینکه فعالیت های سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح منحصر به فعالت در حوزه دریایی نیست، اظهار داشت: صنعت دریایی و حوزه رانش در این صنعت، حوزه جامعی است که از سر ریز دانش در حوزه های مختلف این صنعت می توانیم وارد عرصه های دیگر شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید