بیت‌کوین تنها یکی از ۱۵۰۰ رمز ارز دیجیتالی موجود

    کد خبر :278462

بیت‌کوین تنها یکی از ۱۵۰۰ رمز ارز دیجیتالی موجود در بازار است که به تنهایی یک سوم از بازار رمز ارزهای دیجیتالی را تسخیر کرده است.

به گزارش ایسنا، بهروز خدارحمی – عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس – در دومین کنفرانس بین‌المللی کسب و کار در تالار وحدت دانشگاه تبریز در خصوص مفهوم و محصول نوپدید رمز ارز «بیت کوین» اظهار کرد: رمز ارز یا پول رمزی، واحد پول مجازی در بستر اینترنت است که با استفاده از رمز نویسی، رمزگشایی شده و بدون نیاز به کمک بانک مرکزی به طور مستقل عمل کرده و نوعی پول غیرمتمرکز است که تبدیل به قرارداد شده و توسط هیچ سیستم بانکی و دولتی پشتیبانی نمی‌شود.

وی با بیان این که ارزش این پول به اعتقاد و باور مشتریانش بستگی دارد، ادامه داد: معاملات انجام شده توسط بیت کوین بر روی بلاک چین‌ها به عنوان یک سند، ثبت می‌شود و هر فردی که در عرض ۱۰ دقیقه، صحت و درستی این معامله را تایید و از آن رمز گشایی کند، ۱۲.۵ بیت کوین پاداش می‌گیرد که این عمل استخراج نامیده می‌شود.

او افزود: مطابق با قوانین این شبکه، پاداش استخراج کنندگان، هر چهار سال یک بار نصف می‌شود، همچنین امکان استخراج بیش از ۲۱ میلیون بیت کوین وجود نخواهد داشت و این در حالی است که هر ۱۰ دقیقه یک بار از یک معامله‌ی جدید رمزگشایی می‌شود، تاکنون بیش از ۱۷ میلیون بیت کوین رمز گشایی شده است.

خدارحمی در ادامه با اشاره به کیف پول اینترنتی گفت: برای فعالیت در این بستر، باید یک کیف پول اینترنتی مثل آدرس ایمیل داشته باشیم، در دنیای واقعی برای تبدیل واحد پول به یک واحد دیگر باید به صرافی‌ها مراجعه کنیم، اما برای تبدیل دارایی‌هایمان به بیت‌کوین باید به منابع مرتبط در فضای مجازی مراجعه کنیم.

وی با بیان این که نوسانات بیت کوین آن را به یک سرمایه‌گذاری پرریسک تبدیل کرده است، گفت: معمولا چیزی به عنوان واحد پولی پذیرفته می‌شود که نوسانات آن کم باشد و این در حالی است که با افزایش رقابت، ارزش بیت کوین روز به روز پایین می‌آید، ترافیک بالای شبکه باعث می‌شود تا تایید صحت معامله، طول بکشد و هزینه کارمزد تایید ممکن است ۱۰ برابر خریدمان باشد، این فرصت فضا را برای کسانی که طرفدار سرمایه‌گذاری پرریسک هستند، فراهم کرده است.

وی در پایان به اشاره به برخی عواملی که باید در اعتماد به بیت کوین مورد توجه قرار داد، متذکر شد: در صورت وجود تقلب و تخلف، امکان پیگیری از جایی وجود ندارد، به طوری که منبع تایید و حتی مبدع بیت کوین هم ناشناخته است؛ داشتن کیف پول اینترنتی و استفاده از برخی سایت‌ها، بدون داشتن سواد اینترنتی کافی، ممکن است خطرناک باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید