وعده اتحادیه اروپا به حمایت از شرکت‎های اروپایی فعال در ایران مقابل تحریم آمریکا

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۲۵
    کد خبر :278154

اتحادیه اروپا اعلام کرد، با خروج آمریکا از برجام، برنامه هایی برای حمایت از شرکت های اروپایی دارد. این اقدام می تواند موجب تشدید بیشتر اختلافات میان دو سوی آتلانتیک شود.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، مایا کوکیجانچیچ، سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: «ما در حال کار بر روی طرح هایی برای حمایت از منافع شرکت های اروپایی (در برابر تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران) هستیم.»

در صورتی که دولت آمریکا در اعمال تحریم های جدید علیه ایران از درنظر گرفتن معافیت هایی برای شرکت های اروپایی خودداری کند، این امر می تواند به بروز پیچیدگی ها و سردرگمی هایی برای شرکت های بین المللی فعال در منطقه منجر شود. این شرکت ها ممکن است در صورت ادامه همکاری با ایران مشمول تحریم های دولت آمریکا قرار بگیرند.

کورنلیوس آدباهر، عضو موسسه کارنگی گفت: «بسته به شدت و فوریت اقدامات آمریکا اتحادیه اروپا باید فرآیندهایی را در نظر بگیرد که به شرکت های اروپایی اجازه دهد تجارت با ایران را ادامه دهند تا تهران را به ماندن در برجام مجاب کند… این شامل ایجاد خطوط اعتباری یورویی و کانال های تسویه حساب ملی می شود که می تواند چراغ سبزی برای تجارت با ایران باشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید