قیمت مرغ به ۷۲۹۰ تومان رسید

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۳۵
    کد خبر :278103

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، ازدیاد عرضه و کاهش تقاضا را دلیل اصلی کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار اعلام کرد.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ،از کاهش 300 تومانی نرخ مرغ از ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 200 تومان، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 6 هزار و 800، غرفه های میادین میوه و تره بار 7 هزار و 290 و خرده فروشی‌های سطح شهر بسته به مناطق مختلف 7 هزار و 300 تا 8 هزار و 500 تومان است.

وی ازدیاد عرضه مرغ و کاهش تقاضا را دلیل اصلی روند نزولی قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضا در آستانه ماه رمضان پیش بینی می شود که از اواسط هفته آینده قیمت هر کیلو مرغ 400 تا 500 تومان در بازار افزایش یابد.

یوسفی از احتمال افزایش قیمت مرغ به مرز 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان خبر داد و افزود: با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت نهاده های دامی، نرخ تمام شده تولید توسط شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار در حال بررسی است، اما تاکنون قیمت های جدید، استخراج و اعلام نشده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه نرخ های جدید تا پایان اردیبهشت اعلام نخواهد شد، تصریح کرد: با وجود آنکه قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضاست؛ بنابراین پیش بینی می شود که نرخ مرغ به دنبال افزایش تقاضا دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،وی با انتقاد از نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار یادآور شد: هم اکنون قیمت نهاده های دامی در بازار همچنان بالاست، به طوریکه هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 2 هزار و 400 و ذرت هزار و 100 تومان درب مرغداری به مرغداران عرضه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید