اقدام ترامپ چهره واقعی آمریکایی ها را نشان داد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۴۶
    کد خبر :278100

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام ترامپ در خروج از برجام نشانه عدم پایبندی آمریکایی ها به تعهداتشان است و این اقدام بار دیگر چهره واقعی آنان را به جهانیان نشان داد.

علی لاریجانی عصر چهارشنبه در دیدار با معلمان نمونه آموزش و پرورش در واکنش نسبت به اقدام ترامپ مبنی بر خروج از برجام افزود: امروز همزمان با شیطنت آمریکا در توافق هسته ای شده است، رهبر معظم انقلاب امروز در دانشگاه فرهنگیان بسیار خوب مسیر را روشن کردند و گذشته مسائل ما را بیان و برای آینده، راهبرد روشنی تبیین کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این اقدام تجربه بسیار موثری برای کشور ما شد که کشورهای غربی نوع نگاهشان به دیگر کشورها از بالا به پایین است.
لاریجانی ادامه داد: آنان هر زمانی که موضوعی مورد قبولشان نباشد بازی را به هم می زنند و می خواهند همه چیز طبق خواسته خودشان باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: توافق برجام طبق درخواست آنان و پس از چندین بار نامه نگاری و شرط و شروط هایی برای مذاکره انجام شد و چندین سال به طول انجامید تا این توافق صورت گرفت. سپس توافق به تایید سازمان ملل رسید ولی متاسفانه آنان امروز طوری رفتار می کنند که این توافق مخل امنیت جهانی است.
لاریجانی تصریح کرد: این اقدام آنان تجربه مفیدی برای ما شد. ما فهمیدیم که این کشورها نوع کارشان با دیگران چطور است و رفتارشان ناامنی در دنیا ایجاد می کند و به تعهداتشان پایبند نیستند و رفتار آنان در صحنه بین الملل گسست ایجاد می کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملت ایران شرایطی سخت تر از این را هم تجربه کرده اند.
لاریجانی یادآور شد: این اقدام ترامپ در تاریخ خواهد ماند و همگان اینگونه از این اقدام یاد می کنند، که کشوری که می بایست به تعهدات خود پایبند می بود اینقدر غیرمسئولانه رفتار کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر ما که آنها مدیر نیستند ولی خودشان بسیار مدعی مدیر بودن را دارند؛ کشوری که این چنین ادعا می کند چرا به هیچگونه از اصول و نظامات بین المللی پایبند نیست. این موضوع آشفتگی را به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، لاریجانی اضافه کرد: فرزندان کشور ما باید بدانند که برجام چه سابقه ای داشته و چه نامه نگاری هایی برای تصویب آن انجام شده است ولی آمریکایی ها به سادگی همه چیز را زیر پا گذاشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید